تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3740926
شناسه : 3740926
تاریخ :
افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران اقتصاد ایران: رییس کل سازمان نظام پرستاری، به تشریح برنامه‌ها و اهداف سازمان نظام پرستاری در دوره ششم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  احمد نجاتیان، روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، در نشست خبری گفت: سازمان نظام پرستاری، یک نهاد غیر دولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش و دفاع از حقوق مردم و پرستاران فعالیت می‌کند.

وی افزود: متأسفانه مشکلات معیشتی پرستاران، باعث شده سایر نقش‌های سازمان نظام پرستاری، دیده نشود.

نجاتیان ادامه داد: البته تأمین حداقل معیشت پرستاران در اولویت است و ما نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل و مشکلات معیشتی، به سایر امور پرستاری بپردازیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم، یکی دو کار خوب برای پرستاری انجام شده و عین حال، انتقاداتی نیز به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه پرستاری وارد است.

نجاتیان گفت: برای اولین بار از سه نفر از همکاران پرستار در وزارت بهداشت دولت سیزدهم استفاده شد که امیدواریم تداوم یابد.

وی افزود: در شرایط کنونی چند نگرانی در حوزه سلامت وجود دارد که اصلی ترین آن، کمبود شدید نیروی انسانی است که در حوزه پرستاری، این وضعیت خیلی بغرنج است.

نجاتیان گفت: استخدام‌های جدید کاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری ایجاد نکرد.

وی از افرایش دو برابری درخواست مهاجرت پرستاران خبر داد و افزود: این موضوع، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است.

نجاتیان ادامه داد: یکبار برای همیشه موضوع تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی باید حل شود و هر سازمان و نهادی، یک عدد را نگوید.

وی افزود: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که باید مرتفع شود.

نجاتیان گفت: بهیاران نمی‌توانند کمبودهای پرستاری را مرتفع کنند، زیرا حرفه پرستاری؛ تخصصی شده و بهیاران از آموزش‌های تخصصی برخوردار نیستند.