تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3740851
شناسه : 3740851
تاریخ :
استاندار اردبیل: رسانه‌ها را بازوی توانمند برنامه‌های تحولی می‌دانم اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: رسانه‌ها بازوی توانمند مسیر تحول و جهش همه‌جانبه استان هستند و باید این ظرفیت را قدر دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در آستانه روز خبرنگار در دیدار با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل، اظهار کرد: در دولت سیزدهم تلاش کردیم تا برنامه‌ها و نگاه تحولی خود را با همراهی رسانه‌ها و شفاف‌سازی بسیاری از امور به پیش ببریم تا از قافله تحول و پیشرفت عقب نمانیم.

وی نقش خبرنگاران را در تغییر ذائقه مطالبه‌گری مردم با هدف پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان یادآور شد و تصریح کرد: خبرنگاران در تقویت و تغییر این ذائقه بسیار نقش‌آفرین بودند و ما از اصحاب رسانه و خبرنگاران به عنوان بازوی توانمند و یاوران پرثمر در مسیر جهش و تحول استان یاد می‌کنیم.

استاندار اردبیل گفت: در کنار تقویت و بهبود این شرایط، باید به نحوی عمل کنیم تا بسترها و ظرفیت‌های موجود استان اردبیل ارتقا یافته و روز به روز با پشتیبانی و حمایت‌های همه‌جانبه یک حرکت نو و تحولی را در پیشرفت و آبادانی شاهد باشیم.

عاملی افزود: اطلاع‌رسانی‌ها در این استان در دولت سیزدهم بر اساس کارهای انجام شده و بازتاب مطالبات عموم مردم انجام گرفته و قطعاً با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های مشخص می‌توان در کنار رفع کمبودها، به بهبود شاخص‌ها و ارتقای میانگین فعالیت‌های مثبت و سازنده در این بخش اقدام مؤثر و حرکت تحولی را انجام داد.

وی از خانه مطبوعات خواست تا در کنار پیگیری مشکلات صنفی فعالان رسانه، زمینه‌ساز حرکت مؤثر در تبیین و روشنگری فعالیت‌های انجام شده باشند.

عاملی با استقبال از پیشنهاد اجرای کافه مطبوعات خاطرنشان کرد: در سه سال عمده فعالیت‌های ما با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم تکمیل زنجیره تولید بوده که زیرساخت برق، گاز، آب و توسعه بزرگراه‌ها در این زمینه هدف‌گذاری شد.

وی از برنامه‌ریزی برای رفع کمبود ۲ هزار کلاس درس و یک‌هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه حرکت‌های خوبی از سوی آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و دانشگاه علوم پزشکی آغاز شده و قطعاً ادامه این روند می‌تواند حرکت‌های سودمندی را به همراه داشته باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: ذخایر نفتی خوبی را در استان شاهد هستیم که برای اولین بار در تاریخ این استان قرار شد یک پالایشگاه پنج هزار بشکه‌ای احداث و زمینه فعالیت آن فراهم آید.

در این نشست اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان نیز ضرورت پیگیری مشکلات فعالان این عرصه به ویژه مشکلات بیمه‌ای و سرپناه را یادآور شده و ضرورت تعمیر و تجهیز ساختمان خانه مطبوعات و رفع مشکلات دفاتر مطبوعاتی استان را خواستار شدند.