تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3740842
شناسه : 3740842
تاریخ :
تاکید وزارت بهداشت بر واکسیناسیون سرخک اقتصاد ایران: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تاکید بر کنترل واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی، در عین حال به افراد کمتر از ۱۵ سال متقاضی حضور در مراسم اربعین توصیه کرد که پرونده واکسیناسیون و تزریق واکسن سرخک را کنترل کنند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دکتر شهنام عرشی با اشاره به اپیدمی بیماری سرخک در عراق گفت: بیماری سرخک فقط به کشور عراق محدود نمی‌شود؛ بلکه این بیماری طی سال گذشته در کشورهای پاکستان و افغانستان نیز اپیدمی شد. به دلیل اپیدمی بیماری سرخک در افغانستان و پاکستان با افزایش موارد ابتلا به این بیماری را در استان سیستان ‌و بلوچستان مواجه شدیم و در عین حال با اجرای تمهیداتی توانستیم بیماری سرخک در این استان را کنترل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سرخک در کشور عراق گفت: وزارت بهداشت براساس وضعیت بیماری سرخک در عراق به دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی استان‌های غربی کشور اعلام کرده اگر پرونده واکسیناسیون یک کودک دارای نقصان است، نسبت به لکه‌گیری این موضوع اقدام کنند.

واکسیناسیون سرخک با هدف جلوگیری از اپیدمی این بیماری

عرشی درباره چرایی اجرای لکه‌گیری واکسیناسیون سرخک در استانهای غربی بیان کرد: هدف از واکسیناسیون کودکان این است که افراد مستعد کمتری در ارتباط با سرخک داشته باشیم و از اپیدمی این بیماری در کشور جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، به تمام افراد کمتر از ۱۵ سال که قصد سفر به عراق و شرکت در مراسم اربعین را دارند توصیه کرد که سوابق واکسیناسیون خود را بررسی کنند به نحوی که حداقل دو بار سابقه تزریق واکسن سرخک داشته باشند. بررسی سوابق واکسیناسیون یک توصیه است و هیچ اجباری وجود ندارد.

عرشی با اشاره به پرونده واکسیناسیون شهروندان ایرانی گفت: اگر شهروندان ایرانی نتوانستند سابقه واکسیناسیون خود را کنترل کنند با مراجعه به مراکز درمانی از وضعیت تزریق واکسن سرخک مطلع شده و در صورت نیاز می‌توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه تزریق واکسن سرخک فقط به بازه زمانی اربعین محدود نمی‌شود، تاکید کرد: اگر واکسیناسیون سرخک افراد کمتر از ۱۵ سال کامل نباشد در هر بازه زمانی با مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند واکسن سرخک دریافت کنند.

تاکید بر کنترل واکسیناسیون سرخک در استان‌های غربی و شرقی

عرشی افزود: مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از مدت‌ها قبل به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی مستقر در استان‌های شرقی و غربی کشور اعلام کرده که روند واکسیناسیون سرخک را کنترل کنند.

وی گفت: به دلیل اینکه بیماری سرخک بسیار واگیردار است وزارت بهداشت بر روند کنترل واکسیناسیون سرخک در استان‌های شرقی و غربی تاکید می‌کند.