تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3740485
شناسه : 3740485
تاریخ :
اعطای مدال «عزیزالحق» به وزارت جهادکشاورزی ایران اقتصاد ایران: مدال عزیزالحق از سوی مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه، سیرداپ (CIRDAP)، به وزارت جهادکشاورزی جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طی مراسمی که در حاشیه سی و نهمین نشست کمیته فنی مرکز سیرداپ در شهر ملاکا کشور مالزی برگزار شد، مدال عزیز الحق به پاس فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص توسعه کشاورزی روستا پایه به نماینده رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی که عضو کمیته فنی و شورای اجرایی سیرداپ است، اعطا شد.

«عزیز الحق» بنیانگذار مرکز توسعه یکپارچه روستایی برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ)، در سپتامبر ۲۰۰۲ درگذشت. او متفکر، فیلسوف و راهنمای بسیاری از افراد، برنامه‌ریز، مدیر، سازمان دهنده و سیاست گذار خوبی نیز بود. او مردم روستای کومیلای بنگلادش (مقر فعلی سیرداپ) را سازماندهی کرد تا پروژه‌های نوآورانه‌ای را برای افزایش عملکرد محصول و افزایش درآمد اتخاذ کنند. او با اصول خود مدیریتی و خوداتکایی از طریق تعاونی‌های روستایی، به ترویج نهضت خودیاری کمک کرد. وی همچنین در ایجاد مرکز توسعه یکپارچه روستایی برای آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP) در کومیلا ، بنگلادش نقش بسزایی داشت.