تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3740422
شناسه : 3740422
تاریخ :
رود سن پاریس مانند یک زباله دانی رو باز است اقتصاد ایران: یک روزنامه نگار فرانسوی به شدت از وضعیت آلودگی رود سن انتقاد کرد و آن را به یک زباله دانی رو باز تشبیه نمود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی برگزار می‌شود که بخش شنای رقابت‌های رشته سه گانه در رود سن برگزار شد و این مساله انتقادات زیادی را متوجه مسؤولان برگزاری المپیک ساخت.

پیش از بازی‌های المپیک، رود سن دچار آلودگی‌های شدیدی بود و طبق اعلام مسؤولان فرانسوی، برای پاکسازی این رود و اینکه امکان شنا کردن را در آن فراهم کنند یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

وزیر ورزش فرانسه و شهردار پاریس هم از جمله کسانی بودند که برای اینکه اثبات کنند رود سن پاکسازی شده و قابلیت شنا کردن دارد پیش از آغاز المپیک در آنجا شنا کرده بودند.

اما بارندگی‌های شدیدی که در بازه زمانی المپیک در فرانسه رخ داد موجب آلودگی مجدد رود سن شد و مسابقات رشته سه گانه هم در چند مرحله به تعویق افتاد.

«آموری برله» سردبیر رسانه فرانسوی «valeurs actuelles» در یک برنامه تلویزیونی به انتقاد شدید از وضعیت رود سن پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد که آملی اودئا-کاسترا، وزیر ورزش فرانسه، تنها کسی است که از شنا کردن در جایی که بسیاری آن را همچون یک زباله‌دان روباز می‌دانند، یعنی رودخانه سن، لذت می‌برد.

او ادامه داد: تلاش‌ها برای پاکسازی این رودخانه مشهور که با هدف آماده‌سازی برای شنا در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ انجام می‌شود، به نظر می‌رسد که به شکست انجامیده است و اینکه گفته می‌شود ۱.۴ میلیارد دلار برای پاکسازی رود سن هزینه شده یک شوخی است.