تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3740279
شناسه : 3740279
تاریخ :
تازه‌ترین اثر محمدعلی مجاهدی در کتابفروشی‌ها اقتصاد ایران: انتشارات سوره مهر تازه‌ترین اثر محمدعلی مجاهدی در حوزه شعر آیینی و عاشورایی را با عنوان "ایستاده باید مرد" روانه کتابفروشی‌ها کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  "ایستاده باید مرد" عنوان تازه‌ترین کتاب محمدعلی مجاهدی است که انتشارات سوره مهر آن را در دسترس علاقه‌مندان به حوزه شعر آیینی و ادبیات معاصر قرار داده است. 

مجاهدی که برای شاعران آیینی، پدر معنوی به شمار می‌آید، در شعر عاشورایی بر در نظر گرفتن سه قرائت حماسی، عاطفی و عرفانی تاکید دارد. 

مجموعه "ایستاده باید مرد" در بردارنده گزیده‌ای از اشعار عاشورایی این شاعر پیشکسوت است که در قالب‌های غزل، مثنوی و رباعی سروده شده‌اند. موضوع اشعار نیز عمدتاً مدح و مراثی شهدای دشت کربلاست. به عنوان نمونه، شاعر در بخشی از این اشعار در سروده‌ای با عنوان "در عزای دست تو" در رثای حضرت عباس(ع)، علمدار کربلا، می‌گوید: 

دیده‌ام در کربلای دست تو

عالمی را مبتلای دست تو

کربلا این‌قدر شیدایی نداشت

بی‌تو و بی ماجرای دست تو

می‌کشد این حسرتم آخر که کاش

بود دست من به جای دست تو ...

و یا در جای دیگر شاعر صبر زینبی بر مصیبت آل الله را اینطور توصیف می‌کند:  

گرچه زینب زیر بار داغ‌ها از پا نشسته

تکیه کرده بر عمود خیمه‌ها تا ایستاده

او که دارد فطرتی نازک‌تر از آیینه حتی

در مصاف خصم چون کوهی ز خارا ایستاده

با غریو "ما رایت فی البلا الا جمیلا"

پیش روی آن همه زشتی چه زیبا ایستاده ...

اندیشه‌ متعالی و حرف‌های روشنگرانه در شعر به همراه سلامت کلام و صحیح و مستند بودن وقایع در بیان مدح و مراثی اهل بیت(ع) نکته‌ بسیار مهمی است که غلامرضا مجاهدی همیشه به آنها توجه دارد؛ از این رو در اشعارش کمتر می‌توان به ایرادات محتوایی برخورد. 

انتشارات سوره مهر کتاب جدید مجاهدی را در هزار و 250 نسخه و به قیمت 150 هزار تومان منتشر کرده است.