تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3740256
شناسه : 3740256
تاریخ :
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت: ۴۳ درصد اشتغال کشور متعلق به صنایع کوچک است اقتصاد ایران: سمنان- معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ۹۴ درصد از صنایع فعال در کشور «صنایع کوچک» محسوب می شوند اما ۴۳ درصد از اشتغال صنعتی توسط این شرکت ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  فرشاد مقیمی ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران استان سمنان به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه سهم صنایع کوچک از صنایع کشورمان ۹۴ درصد است، تاکید کرد: صنایع کوچک نقش مهمی در تولیدات پرکاربرد کشورمان دارند.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد اشتغال صنعتی کشورمان متعلق به این صنایع است، افزود: نزدیک به ۱۵ درصد یا یک ششم از تولید ناخالص ملی کشورمان در بخش صنعت متعلق به صنایع کوچک است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در راستای تسهیل‌گری برای صنایع کوچک در کشورمان اقدامات خوبی صورت گرفته است، تاکید کرد: در همین راستا ۲۰ اصلاحیه در دستورالعمل حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، صنفی و فناوری در سال ۱۴۰۳ انجام شده است.

مقیمی با بیان اینکه با این اصلاحیه‌ها و دستورالعمل‌ها تلاش داریم تا فضای کسب و کار صنایع کوچک را بهبود ببخشیم، بیان داشت: توجه به زنجیره ارزش راهبردی از دیگر تأکیدات ما در مقابل صنایع کوچک در سراسر کشورمان است.

وی از امکان و اجازه تفکیک اراضی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی برای شرکت‌ها و کارخانه‌های کوچک تولیدی و صنعتی در سراسر کشورمان خبر داد و گفت: درصد هزینه تفکیک قطعات در راستای افزایش مشارکت مردم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاهش یافته است.

معاون وزیر صمت گفت: این تصمیم برای کمک به واحدهای تولیدی و صنایع صورت گرفته است.

مقیمی در خاتمه بیان کرد: برای تسهیل‌گری در بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی، مدت باز پرداخت اقساط قرارداد تا سقف ۴۸ ماه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و ۳۶ ماه برای سایر صنایع افزایش یافته است.