تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3739948
شناسه : 3739948
تاریخ :
۱۸ ماهواره چینی رقیب استارلینک به فضا پرتاب شد اقتصاد ایران: شرکت «شانگهای اسپیس کام  ستلایت تکنولوژی» دیروز ۱۸ ماهواره را همراه یک موشک به فضا فرستاد. این ماهواره ها قرار است رقیب چینی شبکه ماهواره استارلینک باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزار ی مهر به نقل از ایندپندنت، طبق رسانه های خبری چینی موشک از مقر پرتاب ماهواره و موشک تای یوان در ایالت شانشی به فضا پرتاب شد. این ماهواره ها نخستین گام در تلاش های شرکت برای ایجاد شبکه ای قدرتمند از ماهواره هایی در مدار پایین زمین است که Thousand Sails Constellation نام گرفته اند.

این شرکت تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ تمام ماهواره های این شبکه را به فضا ارسال کند. رسانه های داخلی به طور گسترده این پروژه را نسخه چینی از استارلینک با ۶ هزار ماهواره در مدار زمین نامیده اند، البته شرکت آمریکایی تصمیم دارد تعداد ماهواره های شبکه اش را به ۴۲ هزار دستگاه برساند.

خوشه Thousand Sails Constellation که پروژه G۶۰ نیز نامیده می شود، یکی از ۳ شبکه ماهواره بزرگ برنامه ریزی شده توسط دولت چین است که پیش بینی می شود هر کدام ۱۰ هزار ماهواره یا بیشتر را به کار گیرند.

تخمین زده می شود بیشتر آنها در ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ مایلی زمین مدار بزنند. ماهواره های استارلینک نیز به طور معمول در همین ارتفاع قرار دارند.