تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3739868
شناسه : 3739868
تاریخ :
در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا؛ «کامالا هریس» رسما نامزد حزب دموکرات شد اقتصاد ایران: حزب دموکرات پس از رأی‌گیری، معاون رئیس‌جمهور آمریکا را رسماً به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از آسوشیتدپرس، کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا را رسماً به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ معرفی می‌کند.

هریس به حمایت حداقل ۱۹۷۶ نماینده از ۴ هزار نماینده حزب دموکرات نیاز داشت تا بتواند نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را تضمین کند، اما بنابر گزارش آسوشیتدپرس هریس پس از رآی‌گیری کمیته ملی توانست ۲۲۱۴ رأی کسب کند.

کمیته ملی دموکراتها روز جمعه اعلام کرد پس از رأی‌گیری مجازی کاملا هریس حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را کسب کرد.

جیمی هریسون، رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا آرای کافی از نمایندگان دموکرات را به دست آورده تا نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تضمین کند.

هریس تنها نامزد دموکرات‌ها بود که در فرایند رأی‌گیری مجازی که ۵ روز به طول انجامید، توانست حمایت ۴ هزار تن از هم حزبی‌های خود را برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا را به دست آورد. پیش از این نیز، خبرگزاری رویترز گزارش داد که کامالا در سخنانی اعلام کرده که هفته آینده به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهم کرد.

 هریس نخستین زن سیاه‌پوست و اولین آسیایی-آمریکایی خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

این در حالی است که مدت کوتاهی از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری می‌گذرد و او حمایت خود را از هریس اعلام کرده، روشن است که او تنها نامزد جدی حزب بوده است.