تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3738815
شناسه : 3738815
تاریخ :
سخنگوی وزارت خارجه: خون پاک هنیه اراده ملت فلسطین را جزم‌تر خواهد کرد اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: خون پاک شهید هنیه عزم و اراده ملت فلسطین در ادامه مبارزه برای آزادی فلسطین را جزم‌تر خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

کنعانی در ابتدا در خصوص شهادت هنیه در تهران گفت: لازم می‌دانم شهادت ایشان را که در ترور ناجوانمردانه رژیم غاصب صهیونیستی بعد از سال‌های جهاد برای آزادی فلسطین عزیز به شهادت رسید تبریک و تسلیت عرض کنم. هم به پیشگاه مقام معظم رهبری و هم به ملت قهرمان فلسطین و به جنبش حماس و همه امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

بی شک اقدام زبونانه رژیم صهیونیستی خللی در عزم و اراده آهنین ملت بزرگ فلسطین در تداوم جهاد برای آزادی فلسطین عزیز ایجاد نخواهد کرد و رژیم همانگونه که از ترور دیگر رهبران فلسطینی طرفی بر نبست، از ترور شهید هنیه هم طرفی نخواهد بست و خون پاک این شهید عزم و اراده ملت فلسطین در ادامه مبارزه برای آزادی فلسطین را جزم‌تر خواهد کرد. ما قویا این ترور را محکوم می‌کنیم.

ترور در ذات رژیم صهیونیستی است

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اقدامات وزارت خارجه برای پیگیری ترور شهید هنیه گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در ترور ناجوانمردانه رهبر عالی سیاسی ملت فلسطین در تهران در حالی که وی میهمان رسمی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب بود، نقض فاحش حقوق بین‌الملل و نیز عرف سیاسی مورد احترام جامعه بین‌المللی بود.

ترور در ذات رژیم صهیونیستی است و ماهیت این رژیم از اساس بر ترور بنا نهاده شده است. اولا جهان لازم است و باید این جنایت را قویا محکوم کنند و نشان دهد با این جنایت در نگاه و در عمل فاصله دارد. ثانیا باید از تنبیه منجاوز حمایت کنند و ثالثا از هر معنایی که باعث تشویق متجاوز است پرهیز کنند.