تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3738494
شناسه : 3738494
تاریخ :
تدوین راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی اقتصاد ایران: رییس گروه ثبت و بررسی ایمنی وعوارض ناخواسته فراورده های سلامت محور، از تدوین راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی و انتشار آن برای استفاده در مراکز دارویی و درمانی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مرجان کریمی قوانلو گفت: بیش از ١٢٠ عنوان راهکارهای پیشگیرانه از وقوع اشتباهات دارویی با روایت رویدادهای واقعی اشتباهات و خطاها مرتبط با تجویز و مصرف داروها در مراکز درمانی و دارویی ارسال شده به دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت همراه با بیان علل وقوع آنها و ارائه راهکارهایی در جهت پیشگیری از وقوع مجدد آنها تهیه و اطلاع رسانی شده است.

وی افزود: همچنین اطلاعیه‌های هشدارهای ایمنی مصرف داروها با تاکید بر نکات صحیح تجویز و مصرف داروها در راستای ارتقای ایمنی دارویی بیماران توسط این گروه با١٣٠عنوان تهیه و منتشر شده است که بر روی تارنمای سازمان غذا و دارو قابل مشاهده است.

کریمی خطاب به همکاران جامعه پزشکی گفت: همیشه عوارض دارویی را به عنوان یکی از تشخیص‌های افتراقی مد نظر قرار داده و در صورت شک به وقوع عوارض و اشتباهات دارویی، گزارش‌ها را در سامانه ثبت عوارض و اشتباهات دارویی به نشانی adr.ttac.ir با اطلاعات کامل در دسترس ثبت و ارسال نمائید.