تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3738241
شناسه : 3738241
تاریخ :
پیروزی والیبال زنان ایران مقابل میزبان اقتصاد ایران: تیم والیبال زنان ایران با شکست تیم میزبان راهی صدر جدول مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال زنان آسیای مرکزی شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سومین روز مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های والیبال زنان آسیای مرکزی امروز شنبه ۱۳ مرداد در شهر کاتماندو کشور نپال پیگیری شد.

تیم ملی والیبال زنان ایران در چهارمین و آخرین دیدار مرحله مقدماتی خود در این رقابت‎‌ها به مصاف نپال رفت و سه بر دو پیروز میدان شد تا هفت امتیازی شود و در صدر جدول مرحله مقدماتی روز چهارم قرار گیرد.

شاگردان لی در دیداری پنج ست با امتیازات ۲۵ بر ۱۶، ۱۶ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۳، ۱۵ بر ۲۵ و ۱۵ بر ۱۳ برابر حریف به پیروزی رسیدند تا به سومین برد خود و هفتمین امتیاز در جدول رده‌بندی دست یابند و صدرنشین شوند.

درسا فلاح، معصومه قدمی، شقایق حسن خانی، پریا حاجتمند، مبینا غفاریان، سپیوند دست برجن و کیمیا کیانی ترکیب تیم ملی والیبال ایران در آغاز این مسابقه بودند.

در ابتدای این دیدار ملی‌پوشان کشورمان سه امتیاز متوالی از آن خود کردند تا سرمربی نپال ناچار به گرفتن وقت استراحت شود. این روند خوب امتیازگیری تیم ایران به بهترین شکل ادامه یافت و با عملکرد خوب در سرویس و هماهنگی بیشتر میان بازیکنان نسبت به دیدارهای پیشین، اختلاف امتیاز به بیش از ۱۰ امتیاز رسید و در نهایت ست نخست ۲۵ بر ۱۶ به نفع کشورمان پایان یابد.

در ست دوم اما نپالی‌ها با عملکرد بهتر نسبت به ست نخست ۵ امتیاز متوالی به دست آوردند و «لی» را ناچار به درخواست وقت استراحت برای ملی‌پوشان کشورمان کردند. تعویض‌های سرمربی ایران و تلاش بازیکنان برای تغییر نتیجه کارساز نبود و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۶ به نفع نپال پایان یافت. در ست سوم تماشاگران فراوان حاضر در سالن شاهد دیدار پایاپایی میان دو تیم بودند و رالی‌های جذابی بین ایران و نپال در جریان بود که موجب می‌شد هر بار یکی از دو تیم در امتیازات پیشتاز شود و در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۳ به نفع ایران تمام شد.

ست چهارم هم با برتری تیم ملی والیبال زنان آغاز شد اما در ادامه میزبان با ارائه بازی بهتر و استفاده از اشتباهات فردی ایران با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ به برتری رسید تا این دیدار برای مشخص شدن برنده به ست پنجم کشیده شود.

در ابتدای پنجمین ست ایران چندان موفق نبود اما از امتیاز چهار که با حریف مساوی شد عملکرد بازیکنان بهبود یافت و در نهایت ست پایانی با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به نفع کشورمان پایان یابد تا ایران پیروز این نبرد ۱۳۵ دقیقه‌ای شود.

لی دو هی به عنوان سرمربی، افسانه شکوهی‌فر (سرپرست)، فاطمه شعبان‌خمسه، سرگل علیزاده و مائده حامدی (کمک مربیان)، راضیه دوستی (آنالیزور) و سارا کیانی‌فر (فیزیوتراپ) کادر فنی تیم ایران در این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند. ملی‌پوشان کشورمان طبق برنامه فردا استراحت خواهند داشت.