تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3738082
شناسه : 3738082
تاریخ :
جلوگیری از معاملات سوداگرانه با قانون ثبت رسمی اقتصاد ایران: عضو کمیسیون عمران مجلس شوای اسلامی گفت: طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و اعتبارزدایی از اسناد عادی موجب می‌شود که اموال مردم دارای هویت مشخص، ثابت و رسمی باشند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،عبدالجلال ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول مصوب مجلس که به تازگی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و تأثیر آن در امنیت معاملات ملکی گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، برای معاملات صوری و کاغذی که غیر رسمی انجام می‌شود در نظر گرفته شده و با طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، جلوی کلاهبرداری‌ها در این زمینه گرفته می‌شود.

ایری در ادامه توضیح داد: از سوی دیگر تصویب این قانون، منجر به امنیت دادن به سرمایه‌ها و اموال مردم شده و باعث می‌شود که اموال مردم دارای یک هویت مشخص و ثابت و رسمی باشند و به این ترتیب، جلوی معاملات صوری و سوداگرانه را هم می‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول می‌تواند به میزان خیلی زیادی جلوی زمین خواری‌ها را نیز بگیرد؛ زیرا در این شیوه تمام معاملات، شناسنامه‌دار می‌شوند و هر نقل و انتقالی باید ثبت شود. به همین خاطر از فروش یک ملک به چند نفر جلوگیری شده و افراد نمی‌توانند با یک برگه عادی غیررسمی، ملک را خرید و فروش کنند.