تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3738019
شناسه : 3738019
تاریخ :
سردار هادیان فر پیش‌بینی کرد؛ حضور ۴ میلیون و ۶۰۰ زائر ایرانی در کنگره اربعین اقتصاد ایران: معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زایران کشورمان در کنگره عظیم اربعین حسینی، گفت: خدمات‌رسانی به زائران باید در راستای برقراری آرامش باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سید کمال هادیان فر معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در پیش بودن سفرهای اربعین حسینی امسال، بر ضرورت توجه به اصل ایمنی به‌عنوان اولویت و سرلوحه همه اقدامات تأکید کرد و پیش‌بینی برای حضور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از زائران کشورمان در کنگره عظیم اربعین حسینی را یادآور شد و گفت: فعالیت‌ها در راستای خدمات‌رسانی به زائران باید مبتنی بر مدیریت صحیح، با حفظ آرامش و به دور از تنش در حوزه هوایی، ریلی و جاده‌ای اجرایی شود.

وی با اشاره به دشواری وظایفی که بر دوش سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاده شده است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و فراخوان‌ها باید مبتنی بر تحلیل اطلاعات استخراج شده از سامانه‌ها با احتساب افزایش ۱۰ درصدی اجرایی و عملیاتی شود.

هادیان فر ادامه داد: عبور زائران از مرزهای شش‌گانه اربعین به‌تدریج و در بازه زمانی طولانی‌تری انجام می‌شود، اما با توجه به حجم عظیم بازگشت زائران به مرزهای کشور در بازه زمانی چندروزه، نیازمند برنامه‌ریزی مدون در خدمات‌رسانی به زائران در مسیرهای برگشت هستیم.

وی با بیان این‌که سال گذشته آمار بازگشت زائران از مرز مهران در برخی روزها به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسید، گفت: بر این اساس برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم به‌منظور خدمات‌رسانی بهینه در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی بسیار باید جدی گرفته شود.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، استقرار مراکز پایش در پایانه‌های مرزی اربعینی، امکان رصد وضعیت تردد در مرزهای شش‌گانه اربعینی را فراهم آورده و بر اساس آن میزان نیاز مرزها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای جابه‌جایی مسافران مشخص می‌شود.

هادیان فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در برنامه هفتم توسعه، تدوین سیاست‌ها، آئین‌نامه‌ها و اقدامات اجرایی به معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است، گفت: در این برنامه بسیار جدی، احکام خوبی دیده شده که می‌توانند در حوزه‌های مختلف بسیار گره‌گشا باشند و منابع خوبی باهدف تقویت زیرساخت‌ها پیش‌بینی شده که اگر به‌خوبی مورد دفاع قرار نگیرند، با تکالیف زیادی بدون تأمین منابع اعتباری مواجه خواهیم شد.