تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3738000
شناسه : 3738000
تاریخ :
مؤسسه رتبه‌بندی اس‌اندپی گلوبال خبرداد؛ رتبه اعتباری اوکراین سقوط کرد اقتصاد ایران: مؤسسه رتبه‌بندی اس‌اندپی گلوبال پس از اینکه اوکراین در هفته جاری میلادی نتوانست در موعد مقرر بدهی اوراق قرضه بین‌المللی خود را پرداخت کند، رتبه اعتباری این کشور را به "نکول انتخابی" کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از راشاتودی، مؤسسه رتبه‌بندی اس‌اندپی گلوبال پس از اینکه اوکراین در هفته جاری میلادی نتوانست در موعد مقرر بدهی اوراق قرضه بین‌المللی خود را پرداخت کند، رتبه اعتباری این کشور را به "نکول انتخابی" کاهش داد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه  قانونی را امضا کرد که به طور موقت پرداخت بدهی‌های خارجی این کشور را به مدت دو ماه از اول اوت به حالت تعلیق در می‌آورد، چرا که در حال حاضر این کشور برای جلوگیری از نکول برای دستیابی به یک توافق بازسازی بدهی با طلبکاران بین المللی خود در تلاش است.

اس‌اندپی گلوبال که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده قرار دارد، اعلام کرد که پرداخت 34 میلیون دلار برای اوراق قرضه یورو 2026 اوکراین هنوز در دوره تنفس است، اما با توجه به تعلیق مجاز دولت، احتمالاً پرداخت‌ها انجام نمی شود.

این مؤسسه روز جمعه گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که پرداخت در مهلت قراردادی این اوراق یعنی 10 روز کاری انجام نخواهد شد.

این آژانس رتبه یوروباند 2026 را از CC به D  (پایین‌ترین رتبه) تغییر داد و رتبه CC را برای سایر اوراق قرضه یورو تأیید کرد.

بر اساس این گزارش، اوکراین در حال مذاکره با طلبکاران خود برای بازسازی بدهی بین المللی حدود 20 میلیارد دلاری خود می‌باشد.

یک توافق اولیه با کمیته‌ای از دارندگان اوراق قرضه اصلی این کشور در 22 ژوئیه، دو هفته قبل از انقضای مهلت پرداخت این اوراق، انجام شده است.

این توافق پیشنهاد کاهش اسمی 37 درصدی اوراق قرضه بین‌المللی اوکراین را ارائه کرد که باعث صرفه‌جویی 11.4 میلیارد دلاری در پرداخت‌های کی‌یف طی سه سال آینده شد. اوکراین در ازای آن اوراق قرضه جدید یورو منتشر خواهد کرد.

هفته گذشته، یکی دیگر از آژانس‌های رتبه‌بندی غربی یعنی مؤسسه فیچ در مورد نکول قریب‌الوقوع اوکراین هشدار داد و اعلام کرد که رتبه اعتباری کیف را از CC به C کاهش داده است، که نشان می‌دهد کشوری دچار نکول شده است یا در مسیر نکول قرار دارد.