تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3737658
شناسه : 3737658
تاریخ :
خزارنه دار شورای شهر تهران عنوان کرد: چوب حراج شهرداری تهران بر املاک و دارایی های شهر اقتصاد ایران: خزانه‌دار شورای شهر تهران نسبت به رویه شهرداری تهران در فروش املاک و مستغلات انتقاد کرد و گفت: شهرداری چوب حراج برای فروش دارایی‌ها و املاک شهرداری زده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  حبیب‌ کاشانی در جریان دویست‌و‌پنجاه‌و‌سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر هفته پیش زهرا شمس‌احسان درباره بازار جنت‌آباد اظهار کرد: در این بازار 400 خانواده در غرفه‌هایی مشغول به فعالیت و کار هستند و بالغ بر هزاران نفر سر سفره رزق و روزی می‌برند.

وی افزود: اخیراً شهرداری تهران مجوزی برای ساخت یک مال (پاساژ نیایش) در حاشیه بزرگراه آبشناسان صادر کرده است که درب خروجی و ورودی برای این  پاساژ پیش‌بینی شده است و جالب آنجاست که شهرداری تهران بنا دارد از محدوده بازار جنت‌آباد استفاده و ساختمان 15 طبقه‌ای را بسازد.

کاشانی با اشاره به اینکه مساحت بازار جنت‌آباد 809 متر است، گفت: در حالی که شهرداری تهران اقدام به این کار کرده است که در این زمین 400 خانواده در غرف آن مشغول و رزق و روزی می‌برند و اخیراً شهرداری تهران این زمین را به کمیسیون ماده 5 برده و مجوز ساخت بنای 15 طبقه را گرفته است.

وی با انتقاد از این رویه در مجموعه شهرداری تهران تصریح کرد: دیگر این ساختمان همانند زمینی در سعادت‌آباد و ... نیست و قاعدتاً قرار نیست از محل این ساختمان برای حوزه حمل و نقل استفاده شود و اینگونه رفتارهای مجموعه شهرداری تهران جای تعجب و سؤال دارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به چوب حراج شهرداری تهران به دارایی‌های شهرداری گفت: فقط یک شهر آفتاب و برج میلاد مانده که اگر شهرداری آنها را نیز بفروشد دیگر دارایی برای شهر تهران وجود ندارد.

کاشانی با انتقاد از رفتارهای شهرداری تهران در این دوره افزود‌: سؤالی که مطرح است این است که مسئولیت اجتماعی شهرداری کجا رفته که بنا دارد زمین جهت‌آباد را به یک واحد 15 طبقه تبدیل کند؟

مهدی عباسی؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در کمیسیون متبوعش بسیاری از موارد مطرح و به صورت مکاتبه به شهرداری ارسال می‌شود، گفت: بسیاری از این مکاتبات بی‌پاسخ و یا پاسخ‌هایی که داده می‌شود مناسب نیست و امیدواریم به سرعت این مشکلات رفع شود.