تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3737623
شناسه : 3737623
تاریخ :
معاون علمی رییس جمهور خبر داد؛ اعطای جوایز ویژه به برندگان جایزه «روستا آزاد» اقتصاد ایران: معاون علمی رییس جمهور از برگزاری جایزه ملی روستا آزاد در مهرماه امسال با هدف حمایت از برترین‌های تاثیرگذار در عرصه فناوری و حکمرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  دومین نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه دکتر روستاآزاد با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

دهقانی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با بیان این‌که نخستین دوره این جایزه ملی، مهرماه امسال برگزار خواهد شد، ادامه داد: رویکرد و هدف اصلی این جایزه، معرفی و حمایت از افراد، آثار و حوزه‌هایی است که در ارتقای فناوری و حکمرانی کشور نقش مؤثری داشته‌اند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: در قالب جایزه ملی روستاآزاد، حوزه‌ها و آثار و افرادی که اثرگذاری مثبت و راهبردی را در مسائل فناورانه و حکمرانی کشور در عرصه‌های مختلف دارند، معرفی و حمایت می‌شوند. تاکنون چندین دوره برنامه‌های مختلف و نشست‌ها را برگزار کرده است و کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف نشست‌هایی داشتند و گزینه‌های مورد نظر معرفی خواهند شد.

دهقانی با بیان این‌که طی یک ماه آینده نتایج جایزه فناوری و حکمرانی روستا آزاد، نهایی می‌شود ابراز امیدواری کرد این جایزه بتواند با توجه به شخصیت ویژه‌ای که این استاد بزرگ در حوزه علم و فناوری کشور داشتند به جایگاه خوبی در کشور دست پیدا کرده و سالیان متمادی حضور اثربخش داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به حمایت ۲۰ درصدی معاونت علمی از این جایزه گفت: جایزه ملی روستاآزاد دارای یک جایزه ویژه شامل ۶۰ سکه بهار آزادی و تسهیلات ۱۰ میلیارد تومانی دارد. همچنین حمایت‌ها از برگزیدگان ادامه دار خواهد بود.