تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3736906
شناسه : 3736906
تاریخ :
سقوط ۶۱ هزار واحدی شاخص کل؛ بورس به بسته حمایتی دولت جدید روی خوش نشان نداد اقتصاد ایران: بازار سهام متاثر از التهابات این روزها در طی معاملات امروز با ریزشی ۶۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   بازار سهام اولین روز کاری هفته را با فشار شدید عرضه ها آغاز کرد و تقریبا اکثر نماد های بازار در صف فروش قرار داشتند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 61 هزار واحدی به 2 میلیون و 6 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 20 هزار واحدی به ارتفاع 637 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فارس»، «فملی» و «فولاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «فولاد» و «شستا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فزر»، «شفام» و «معین» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 13 مرداد ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 938 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1157 میلیارد تومان از بازار سهام خارجکردند.

در بازار امروز 32 نماد در محدوده مثبت و 417 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 87 نماد در محدوده مثبت و 265 نماد در محدوده منفی معامله شدند.