تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3736851
شناسه : 3736851
تاریخ :
دستیار ویژه وزیر راه: بازار مسکن به کام بساز و بندازهاست اقتصاد ایران: دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بازار مسکن به کام بساز و بندازهاست، گفت:شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر کس بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  روح‌الله اکبری در  نشست تخصصی کنسرسیوم های فناور دانش بنیان صنعتی سازی مسکن با بیان این‌که باید مداخله دولت در بازار مسکن به‌گونه‌ای باشد که منجر به پیشرفت د راین بخش شود، اظهار کرد: صنعتی‌سازی ساختمان از اتقلاب صنعتی اول آغاز شد. انقلاب صنعتی دوم مبتنی بر کارایی یعنی ماشین‌آلات و انقلاب صنعتی سوم مبتنی بر دانایی بود.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر شرکت‌ها به‌صورت تک تک با هم رقابت نمی‌کنند و این رقابت در قالب زنجیره روی می‌دهد،‌ افزود:‌ در بخش ساختمان و مسکن باید اران زنجیره از قبل ساخت،‌حین ساخت، بعد ساخت از جمله لجستیک، خدمات مالی،‌بیمه و .. قوی باشند. اگر یک حلقه صنعت ضعیف باشد، تمام زنجیره می‌شکند.

وی با اشاره به این‌که بیش از 70 درصد GDP کشورهای توسعه‌یافته از فناوری است، گفت: یکی از مشکلات این بخش در کشور الگوی مصرف است؛ تا زمانیکه یارانه ارزان‌قیمت وجود دارد، صنعتی سازی و رعایت مقررات ساخت و سازمعنی ندارد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که یک سری سیاست‌ها مانع اجرا یک سری سیاست‌های دیگر است، اضافه کرد: در زمان حاضر با ناترازی در قیمت فروش (قیمت تمام شده+سود) و قدرت خرید مردم در بازار مسکن مواجه هستیم.

اکبری با تاکید بر این‌که باید به این ناترازی پاسخ دهیم، اظهار کرد: نظامات گارانتی در ساختمان درست نیست  و در این شرایط بساز و بندازها بهتر از ساخت درست است.الان شرایط به‌گونه‌ای فراهم شده که هر کس بیشتر اهل لابی باشد، موفق‌تر است.