تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3736635
شناسه : 3736635
تاریخ :
فروش خودروهای چینی در اسپانیا رکورد زد اقتصاد ایران: عصر خودرو- در ماه ژوئیه، بازار خودروهای سواری اسپانیا با رشد ۳.۴ درصدی مواجه شد و مجموعا ۸۳.۹۷۹ دستگاه خودرو به فروش رسید. دو مدل تولید شده توسط شرکت SAIC Motor کشور چین، در صدر فروش قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، طبق داده‌های منتشر شده توسط صنعت خودروسازی اسپانیا در روز پنجشنبه گذشته، خودروی بنزینی مدل ZS تولید شده توسط کمپانی MG Motor که یکی از برند های زیرمجموعه SAIC Motor چین است، در ماه ژوئیه در صدر جدول فروش خودرو های اسپانیا قرار گرفت.

در طول ماه ژوئیه، مجموعاً 2.619 دستگاه از مدل MG ZS به فروش رسید که نشان‌ دهنده سهم بازار 8.69 درصدی است.

این آمار رسمی طبق گزارش ها و داده های انجمن تولیدکنندگان خودرو اسپانیا ANFAC و انجمن نمایندگان بخش خودروسازی FACONAUTO و انجمن نمایندگان خودرو GANVAM اعلام شده که به سختی می‌توان به درستی آنها شک کرد.

مدل الکتریکی برند MG چین یعنی MG4 هم دومین خودروی پرفروش از نوع خود در اسپانیا بود که با فروش 303 دستگاه، نشان‌ دهنده سهم بازار 7.92 درصدی است و فروش آن نسبت به سال گذشته تقریباً 6 درصد افزایش یافته است.

طبق آخرین آمار و ارقام، این افزایش فروش با وجود کاهش 4 درصدی بازار خودرو های الکتریکی اسپانیا در ماه گذشته رخ داده است.

در بخش ماشین های بنزینی، کمپانی Chery فروش قابل توجهی داشته و مدل Omoda 5  در کمتر از یک سال از زمان ورود به بازار اسپانیا، به هفتمین خودروی پرفروش از نوع خود تبدیل شده است.

این مدل 1.015 دستگاه فروش داشته و اکثریت  آنها یا به طور دقیق 81 درصد این ماشین ها توسط مردم عادی خریداری شده‌اند.
در ماه ژوئیه، بازار خودروهای سواری اسپانیا با 3.4 درصد افزایش مواجه شد و مجموعاً 83.979 دستگاه خودرو به فروش رسید که روند صعودی ماه‌ های اخیر را تأیید می‌کند.

اما آمار فروش هنوز زیر 100.000 دستگاه است، حدودا همان رقمی که آخرین بار در ژوئیه 2019 و قبل از شروع همه‌گیری کرونا به آن رسیده بود.

صنعت خودرو در ماه ژوئیه با کاهش 4 درصدی در بازار خودروهای الکتریکی مواجه شد و 8.242 دستگاه خودرو به فروش رسید. سهم بازار خودرو های الکتریکی و پلاگین هایبرید نیز به 9.8 درصد از کل بازار کاهش یافت.

به گفته رائول مورالس، مدیر ارتباطات شرکت FACONAUTO، خودرو های الکتریکی و پلاگین هایبرید هنوز در اسپانیا به خوبی جا نیفتاده‌اند و سهم آنها در حدود 10 درصد از کل خرید ها ثابت مانده است.

مدیر کل شرکت شرکت ANFAC، خوزه لوپز-تافال،  اشاره کرد که: "ما هنوز در سطح پایین‌تری از آنچه باید ثبت کنیم هستیم و این آمار و ارقام ما را از میانگین 20 درصدی که در اروپا ثبت شده است، دور می‌کند."

او گفت که توسعه شبکه شارژ عمومی در اسپانیا و مشوق‌ های مالی برای خرید خودرو های الکتریکی هم برای شرکت‌ ها و هم برای عموم مردم هنوز ضروری است تا رشد بخش خودرو های الکتریکی را تشویق کرده و به یک مسیر صعودی هدایت کند.