تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3736614
شناسه : 3736614
تاریخ :
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان: حفاظت از منابع طبیعی تبدیل به فرهنگ شود اقتصاد ایران: گرگان- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه مردم است و امروز باید تبدیل به فرهنگ شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  سرهنگ عیسی گلبینی مفرد صبح شنبه در جمع خبرنگاران منابع طبیعی را جز ثروت‌ها و دارایی‌های کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به اهمیت جنگل‌ها و مراتع باید برای حفظ و نگهداری آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه مردم است و امروز باید تبدیل به فرهنگ شود، افزود: در کنار مردم افرادی باید به صورت تخصصی کار حفاظت و نگهداری از جنگل‌ها و مراتع را بر عهده بگیرند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: جنگلبان با دانش و شناختی که از جنگل‌ها و مراتع دارد از آنها حفاظت و نگهداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه همیشه افرادی هستند که به دنبال سو استفاده از طبیعت در جهت منافع شخصی خود هستند و آنها جز بزرگترین خطرات موجود برای جنگل و جنگلبان به حساب می آیند، یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۱ نفر، در سال ۱۴۰۲ چهار نفر و در سال جاری یک نفر از جنگلبانان گلستان در مقابله با متخلفان دچار آسیب شدند.

گلبینی مفرد اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد مردم به سمتی حرکت می‌کنند که فرهنگ منابع طبیعی در حال تقویت است.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم هر کدام از آنها در برابر با عرصه‌های منابع طبیعی یک جنگلبان باشند.