این در حالی است که مجموع درآمد لوفت هانزا در نیمه اول سال جاری میلادی 17399 میلیون یورو بوده که نسبت به سه ماهه اول 2023، 6 درصد افزایش داشته است.
ضرر خالص این شرکت در نیمه اول سال 2024 عمدتاً به دلیل افزایش ظرفیت صندلی در هواپیماها بود که منجر به کاهش نرخ بلیط هواپیما شد و همچنین این شرکت شاهد تاخیرهای مداوم در تحویل هواپیما در نیمه اول سال بود. این مشکل با افزایش هزینههای اعتصاب و مسائل ساختاری ترکیب شد.
درآمد عملیاتی لوفتهانزا طی نیمه اول سال جاری میلادی 18807 میلیون یورو بود که 5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود، در حالی که درآمدهای تعدیل شده قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) برای نیمه اول 2024، 978 میلیون یورو بود که کاهش 49 درصدی را نسبت به نیمه اول سال 2023 نشان میدهد.
برای سه ماهه دوم 2024، درآمد عملیاتی این شرکت به 10632 میلیون یورو رسید که نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته 5 درصد افزایش داشت.
درآمدهای تعدیل شده قبل از بهره، مالیات و استهلاک از سوی دیگر 1257 میلیون یورو بود که نسبت به سه ماهه دوم 2023، 23 درصد کاهش داشت.
به دنبال این ضرر، گروه دویچه لوفت هانزا اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی اجرای برنامهای برای احیای تجارت و تسریع در نوسازی ناوگان هوایی قرار خواهد داد.
این برنامه عمدتاً بر افزایش درآمد از طریق افزایش سرمایه گذاری در خدمات و همچنین بهبود هواپیماهای این شرکت از جمله ناوگانهای فرعی مانند ایرباس A340-600 و Boeing 747-400 تا سال 2028 تمرکز خواهد کرد.