تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3736430
شناسه : 3736430
تاریخ :
نوجوانان والیبال ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل میزبان جهانی شدند اقتصاد ایران: تیم ملی والیبال نوجوانان با شکست بحرین راهی مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال آسیا شد و با کسب این برد ارزشمند مجوز حضور در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۵ را به دست آورد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله دوم رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال ۲۰۲۴ آسیا روز پنجشنبه یازدهم مرداد در منامه بحرین آغاز شد تا هشت تیم برتر در قالب دو گروه برای راه یابی به مرحله نیمه نهایی تلاش کنند و هشت تیم دوم برای کسب مقام‌های هشتم تا شانزدهم به مصاف هم روند.

با توجه به حساسیت این دیدار سرنوشت ساز برای کسب سهمیه جهانی، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال عصر امروز راهی منامه شد و پیش از آغاز بازی با بازیکنان و کادر فنی در رختکن دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس به همراه همتای بحرینی خود به تماشای این دیدار نشست.


تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در دومین دیدار مرحله دوم مسابقات از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (جمعه دوازدهم مرداد) به مصاف بحرین رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید.


محمدامین رحیمی، امیررضا سعادت، امیر نادری، هاوار دستگشاده، نیما باطنی، معین کلاً سنگیانی و محمدامین عرب (لیبرو) ترکیب آغاز کننده تیم ملی والیبال ایران در این دیدار بودند.


شاگردان غلامی در این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۴ به پیروزی رسیدند.


در ست نخست این دیدار نوجوانان با برتری و اختلاف امتیاز بسیار بازی را پیش بردند و مبین کلاسنگیانی که در دیدارهای پیشن هم در سرویس عملکرد خوبی داشت دو امتیاز مستقیم سرویس به دست آورد و نتیجه ۲۵ بر ۱۲ به نفع ایران پایان یافت.


در ست دوم بحرینی‌ها عملکردی بهتر از خود نشان دادند و در امتیاز ۸ بر ۴ اختلافی ۴ امتیازی با ایران ایجاد کردند اما در ادامه نوجوانان ایران پوئن‌های از دست داده را جبران کرده و از حریف پیش افتادند تا این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به نفع کشورمان پایان یابد.


سومین ست بار دیگر با برتری بلامنازع نوجوانان کشورمان آغاز شد و اختلاف امتیازات با حریف با توجه به دفاع خوب بازیکنان ایران و امتیازهای مستقیم سرویس هر لحظه بیشتر شد تا این ست هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ به نفع کشورمان پایان یافت و میزبان سه بر صفر مغلوب تیم ملی والیبال نوجوانان ایران شد.


با کسب این نتیجه ملی‌پوشان کشورمان به دومین برد خود در مرحله دوم مسابقات دست یافتند و راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند.


با توجه به سهمیه بندی فدراسیون جهانی که چهار تیم نخست این رقابت‌ها مجوز حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۵ را به دست می‌آورند، تیم ملی والیبال نوجوانان ایران با این برد ارزشمند مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد و جهانی شد و به هدف اصلی فدراسیون والیبال ایران در رقابت‌های نوجوانان آسیا دست پیدا کرد.


هنا گرگاس زایلا از لبنان داور اول و محمد سابتین از پاکستان داور دوم این مسابقه بودند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران از ساعت ۱۹:۳۰ فردا (شنبه ۱۳ مرداد) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف ژاپن خواهند رفت.