تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3735480
شناسه : 3735480
تاریخ :
ترور مجازی: حذف پست‌های مربوط به شهید هنیه در متا اقتصاد ایران: انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی از متا بابت حذف پیام‌ها و تصاویر مربوط به اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی شهید گروه حماس در بسترهای این شرکت انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شرکت متا مالک «فیس‌بوک» و «اینستاگرام» در ادامه سیاست‌های خود در حمایت از رژیم صهیونیستی و آمریکا مطالب در حمایت از شهید «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس را حذف می‌کند.

انور ابراهیم، نخست‌وزیر مالزی به تازگی از شرکت متا بابت حذف یکی از مطالب خود در بستر فیسبوک در حمایت از شهید هنیه انتقاد کرده است. انتقاد او بعد از آن مطرح شد که فیسبوک پست او برای گرامی‌داشت یاد شهید هنیه را حذف کرد. انور ابراهیم پستی از گفت‌وگوی تلفنی خود با هنیه منتشر کرده بود.

او بعد از حذف پستش نوشت: «اجازه دهید این یک پیام روشن و واضح به متا باشد: این رویه بزدلانه را کنار بگذارید.»

چندی پیش گزارش شد نتایج تحقیقی که توسط شرکت «متا» به عنوان مالک چندین رسانه اجتماعی انجام شده نشان می‌دهد که سیاست‌های اینستاگرام و فیسبوک در جریان حملات رژیم صیهونیستی به نوار غزه در ماه مه باعث لطمه به حقوق اساسی کاربران فلسطینی شده است.

طبق گزارش پایگاه اینترسپت در بخشی از این گزارش آمده است: «اقدامات شرکت متا در مه 2021 به نظر می‌رسد اثرات زیان‌باری بر از لحاظ حقوق بشری داشته و باعث لطمه به آزادی بیان، آزادی تجمعات، مشارکت سیاسی و عدم تبعیض برای کاربران فلسطینی شده و در نتیجه به توانایی آنها برای انتشار اطلاعات و دیدگاه‌هایشان درباره تجاربشان ضربه زده است.»

این تحقیق که با حمایت مالی شرکت متا در سال گذشته انجام شده روی رویه‌های سانسور در فیسبوک و اینستاگرام و احتمال جانبداری آنها از اسرائیل در جریان حملات ماه می تمرکز کرده است. پایگاه اینترسپت می‌گوید به نسخه‌ای از این گزارش، قبل از انتشار آن دست پیدا کرده است.

رژیم صهیونیستی چند ماه پیش در پی تظاهرات‌های فلسطینی‌ها به تخلیه اجباری خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح در شرق قدس اشغالی حملات هوایی‌ای را علیه غزه انجام داد و باعث شهادت 256 فلسطینی از جمله 66 کودک شد.