تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3734151
شناسه : 3734151
تاریخ :
چرا بورس به تغییر دولت واکنش منفی نشان داد؟ اقتصاد ایران: بررسی ها نشان می دهد با تغییر دولت ها بورس نیز سبزپوش می شده که در این دوره این موضوع نقض شده است.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بازار سرمایه پس از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تنها دو روز سبزپوش بوده است. این موضوع در حالی زخ داده است که در انتخابات های گذشته، بازار سهام در واکنش به انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییر دولت سبزپوش می‌شد.اما در دوزه فعلی بورس از همان ابتدا با فرش قرمز به استقبال رییس جمهور رفته است.

چرا بورس سبزپوش نشد؟
نظرات مختلفی درباره عدم استقبال بازار سرمایه از رییس جمهور جدید مطرح است. علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه  می گوید که بازار سرمایه به دنبال متغیرهای واقعی و اثرگذار بر اقتصاد است تا چشم‌انداز اقتصادی بازار سرمایه تغییر کند و به راحتی خوش‌بین نخواهد شد. این کارشناس بورسی ادامه داد: ناترازی در بخش انرژی، شرکت های بورسی را با زیان مواجه کرده است که این موضوع به عنوان یک متغیر واقعی باید در برنامه ریزی دولت جدید لحاظ شود.

وعده دیدار با بورسی ها محقق نشده است

حمید گنج خانی دیگر کارشناس بورسی نیز معتقد است: سرخ‌پوشی بازار سرمایه به دلیل گمانه هایی است که از تیم اقتصادی دولت به بیرون درز پیدا کرده است.وی ادامه داد: این دولت پیشتر وعده کاهش مداخله در بازار سرمایه، حرکت به سمت تک‌نرخی کردن ارز و حذف قیمت‌گذاری دستوری را داده بودکه با توجه به گزینه های مطرح شده این وعده ها تحقق نخواهد یافت.این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: مسعود پزشکیان از پیش از انتخابات ریاست جمهوری وعده دیدار با اهالی بازار سرمایه در تالار بورس را داده بود ولی این وعده دیدار تا‌کنون محقق نشده و به تاخیر افتاده است. تاخیری که باعث شده تا برخی تصور کنند بازار سرمایه همچنان در اولویت نیست.