تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3733209
شناسه : 3733209
تاریخ :
اهدای نشان ملی مهارت به وزیر آموزش و پرورش اقتصاد ایران: با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزیر آموزش و پرورش به دلیل ترویج مهارت آموزی قدردانی و نشان ملی مهارت آموزی به وی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   با حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی حاجی بابایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رؤسای کمیسیون‌های آموزش و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش به دلیل ترویج مهارت آموزی تجلیل و نشان ملی مهارت آموزی به وی اهدا شد.

 
وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره گفت: اهتمام ما باید بر این باشد که مهارت آموزی از مدارس شروع شود حدود ۴۰ درصد از دانش آموزان متوسطه دوره دوم به هنرستان‌ها رفته‌اند.
 
صحرایی افزود: در این دوره ۱۹۲ هنرستان ساخته‌ایم و بیش از ۳۰۰ هنرستان هم در دست ساخت داریم، برای اولین بار مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آیین نامه تقویت مهارت‌های دانش آموزان مصوب شد که مطمئنم دولت چهاردهم آن را با قوت پیگیری خواهد کرد.
 
با توجه به اینکه مهمترین ماموریت هدفگذاری شده سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور در راستای ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی استاندارد و مورد نیاز بازار کار و تدوین استانداردهای روز آموزش مهارت تعریف شده است، بر این اساس اجرای طرح‌های مهارتی با هدف توانمندسازی به‌ویژه جوانان جویای کار، در راستای ایجاد و پایداری اشتغال در کشور انجام می‌شود.
 
این رویداد به صورت سراسری، هم زمان در ۳۱ استان کشور با حضور روسای بنگاه‌های اقتصادی، سفیران مهارت و خیرین مهارتی در حال برگزاری است.