تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3732951
شناسه : 3732951
تاریخ :
سه مطالبه پرستاران از وزیر بهداشت دولت چهاردهم اقتصاد ایران: نتایج نظرسنجی آنلاین سازمان نظام پرستاری از پرستاران درباره مهم‌ترین انتظارات آنها از وزیر بهداشت دولت چهاردهم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، جمعی از پرستاران از سراسر کشور با شرکت در نظرسنجی آنلاین سازمان نظام پرستاری در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین انتظارات شما از وزیر بهداشت دولت چهاردهم چیست، شرکت کردند.

نتایج به دست آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد که سه موضوع اصلاح اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، اصلاح روند اجرای فوق العاده خاص و اجرای قانون مشاغل سخت برای همه پرستاران در بخش‌های دولتی و غیر دولتی در صدر خواسته‌های پرستاران قرار دارد.

بر این اساس ۴۰ درصد پرستاران شرکت کننده در این نظرسنجی مهم‌ترین خواسته خود را اصلاح روند اجرا و بازتوزیع منابع قانون تعرفه گذاری اعلام کردند، ۳۴ درصد اصلاح روند اجرای فوق العاده خاص و ۲۲ درصد نیز اجرای قانون مشاغل سخت و بازنشستگی پیش از موعد را برای همه پرستاران در بخش‌های دولتی، تأمین اجتماعی، خصوصی، نیروهای مسلح و … به عنوان مهمترین خواسته خود از وزیر بهداشت آینده مطرح کردند.

همچنین پاسخ حدود ۱۷ درصد از پاسخ دهندگان به نوعی به افزایش اختیارات و نقش پرستاران در سیاستگذاری و نیز تقویت نقش سازمان نظام پرستاری در این عرصه اشاره داشت.

بهبود وضعیت معیشت پرستاران ۱۲ درصد پاسخ‌های پرستاران را شامل می‌شد. ۸ درصد نیز رفع کمبود پرستار را در پاسخ‌های خود عنوان کرده بودند. سه درصد پرستاران برقراری امنیت در محیط‌های شغلی و دو درصد نیز برقراری خدمات رفاهی ویژه پرستاران را در پاسخ‌های خود عنوان کرده بودند. سایر پاسخ‌ها که به صورت تکی بودند حدود ۲.۱ درصد سهم پاسخ‌های پرستاران را تشکیل می‌داد.

توجه به این نکته حائز اهمیت این است که نتایج این نظرسنجی به علت محدودیت شرکت کنندگان قابل تعمیم به عنوان آمار و شاخص کشوری نیست اما نمایی از مهم‌ترین خواسته‌های پرستاران را از وزیر بهداشت و دولت چهاردهم نشان می‌دهد.