تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3732302
شناسه : 3732302
تاریخ :
موفقیت متخصصان ایرانی در تولید آنتن‌های BTS اقتصاد ایران: متخصصان شرکت دانش بنیان نوآوران بلاد آذربایجان موفق به تولید آنتن‌های ریپیتر و BTS شدند که در زمینه پوشش‌دهی نقاط کور و ضعیف کاربرد دارند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  ایرج ترابی ممقانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوران بلاد آذربایجان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: مجموعه نوآوران بلاد آذربایجان در زمینه آنتن‌های ریپیتر و بی تی اس فعالیت می‌کند. در حوزه ارتباطات سیار، نقاط کور و با پوشش ضعیف سیگنال موبایل به وفور یافت می‌شوند. با استفاده از تجهیزات آنتن‌های ریپیتر و BTS می‌توان این نقاط کور را پوشش‌دهی کرد و کیفیت ارتباطات را ارتقاء داد. با این حال، متاسفانه در حال حاضر استفاده از این تجهیزات تا حدودی انحصاری بوده و با چالش‌هایی در این زمینه مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تی‌اس (Base Transceiver Station) مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین است که برای شرکت‌های مخابراتی امکان برقراری ارتباط میان کاربران موبایل را فراهم می‌کند.

در این سیستم، داده‌ها به صورت امواج رادیویی از طریق دکل مخابراتیبه صورت بی‌سیم به تلفن‌های همراه منتقل می‌شوند. همچنین ارتباط معکوس نیز از طریق همین بستر از تلفن همراه به BTS برقرار می‌شود.

ترابی ممقانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین دستاورد مجموعه ما تولید آنتن باندپهن ریپیتر و BTS است که می‌تواند سه باند را هم‌زمان پوشش دهد.

این فعال حوزه علم و فناوری در خصوص انتظارات مجموعه از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، رفع موانع و بروکراسی اداری، تسهیل و تسریع روندهای اداری و حمایت مالی و اعطای تسهیلات در راستای گسترش مجموعه را مورد تاکید قرار داد.