تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3731147
شناسه : 3731147
تاریخ :
جذب گردشگر یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی است اقتصاد ایران: همدان-رئیس انجمن آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان گفت: یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید سرمایه با جذب توریسم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان در یک سفر یک‌روزه به منظور بررسی و ارزیابی ظرفیت‌ها، ارائه راهکار و جذب گردشگر به شهرستان‌های نهاوند و تویسرکان سفر کردند.

محمد فیضی؛ رئیس انجمن آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان هدف از این سفر که با حضور ۳۰ تن از مدیران دفاتر گردشگری برگزار شد را جذب گردشگران داخلی و خارجی به استان همدان و این شهرستانها و معرفی قابلیت‌های گردشگری تویسرکان و نهاوند به ایران دانست.

وی ادامه داد: یکی از راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید سرمایه جذب توریسم است که خدمتی ملی است.

رئیس انجمن آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان با بیان اینکه تمام افراد برای حفظ میراث فرهنگی مسئول هستند افزود: اگر از این آثار مراقبت نشود به مرور از بین می‌رود و باید سرمایه‌ها را گردش دهیم تا به عنوان شهری توریستی و فرهنگی به دنیا معرفی شویم.

فیضی تصریح کرد: اگر ظرفیت توریسم محقق نشود به کشور خیانت کرده‌ایم زیرا از فکر، دانش و توانایی کشور استفاده نبردیم و خدمت ملی در درگاه الهی نیز دارای اجر است.

وی اضافه کرد: استان همدان در چند سال اخیر تحولات و پیشرفت زیادی کرده است اما این تغییرات باید بیشتر شود و اگر فضاهایی در صنعت توریست ایجاد نشود گردشگران به جاهای دیگر مسافرت می‌کنند.

فیضی افزود: تنوع کشاورزی، تنوع آب و هوا، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، برداشت گردو و مبل و منبت و سوغات و خوراکی‌ها از جمله مزیت‌های این شهرستانها برای جذب گردشگر است که باید از این پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

گفتنی است؛ مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان همدان از آرامگاه میر رضی الدین. خانه تاریخی مسعودی‌ها و اقتداری، کاروانسرای فرسفنج در شهرستانهای سرکان. تویسرکان و از حمام حاج آقا تراب کارخانه گز سازی و سراب فارسبان در شهرستان نهاوند بازدید کردند.