تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : گفتگو
لینک : econews.ir/5x3730353
شناسه : 3730353
تاریخ :
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: حذف صفر ازپول ملی تاثیر چندانی در اقتصاد ندارد اقتصاد ایران: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف صفر از پول ملی تاثیری در تورم ندارد گرچه عملیات حسابرسی را تسهیل می‌کند، اما به صورت کلی آثار چندانی ندارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مهدی طغیانی اظهار داشت: این اقدام تاثیری در تورم ندارد و حذف صفر هزینه‌های حسابداری و اشتباهاتی که به واسطه وجود صفر‌های زیاد در حسابداری ایجاد می‌شود، را کم کرده و عملیات حسابرسی را تسهیل می‌کند، اما به صورت کلی آثار چندانی ندارد. کشور‌ها زمانی سراغ حذف صفر از پول ملی می‌روند که در تورم به آرامش رسیده باشند به این معناکه دوره تورمی بالا را گذارانده‌اند و نرخ تورم آنها پایین آمده و طی سه سال تورم آن کشور یک رقمی شده است، در این شرایط پول ملی خود را اصلاح می‌کنند.
 
وی افزود: در واقع با حذف صفر از پول ملی به جای اینکه از اعدادی مانند ۵ هزار میلیارد تومان استفاده کنیم، متناسب با شرایط ۴ یا ۵ صفر را کم می‌کنیم تا واحد پولی از نظر گزارش‌دهی، تعاملات مالی و ... منطقی‌تر شود. حذف صفر از پول ملی در حال حاضر اقدام مناسبی نیست. تورم در کشور ما بالا است و به آرامشی که مدنظر ما در اقتصاد است، نرسیده بنابراین با حذف صفر از پول ملی ممکن است چند سال آینده نیز با مشکلاتی مانند زیاد بودن صفر اعداد در حسابداری‌ها روبه رو شویم.