تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3729946
شناسه : 3729946
تاریخ :
مخالفت آمریکا با طرح اخذ مالیات از اَبَرثروتمندان اقتصاد ایران: با وجود توافق اکثر وزرای دارایی کشورهای گروه ۲۰ درباره طرح اخذ مالیات از اَبَرثروتمندان، دولت آمریکا مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  نقل از آسوشیتدپرس، وزرای دارایی کشورهای ثروتمند و در حال توسعه موسوم به گروه 20 روز پنج‌شنبه در ریودوژانیرو برای یک نشست دو روزه گرد هم آمدند تا در مورد مالیات جهانی برای اَبَرثروتمندان مذاکره کنند.

این طرح اولویت اصلی برزیل که ریاست گروه 20 را بر عهده دارد، می‌باشد.

بر اساس پیشنهاد مطرح شده در گروه 20، افرادی که بیش از 1 میلیارد دلار دارایی خالص دارند، موظف به پرداخت معادل 2 درصد از ثروت خود به عنوان مالیات بر درآمد خواهند بود.

فرناندو حداد، وزیر دارایی برزیل، به خبرنگاران گفت که پیشنهاد مالیات بر ثروتمندان در بیانیه نهایی خواهد آمد، اما وی به جزئیات دقیق آن و یا اینکه آیا به طور خاص پیشنهاد 2٪ در آن ذکر خواهد شد یا خیر، اشاره‌ای نکرد.

حداد گفت: علی‌رغم شک و تردیدهایی که از ابتدای سال از سوی همه ابراز شده بود، ما گام اول را برداشته‌ایم".

وی افزود که وزرای گروه 20 توافق کردند که لازم است به این پیشنهاد اشاره شود تا بعد از پایان ریاست برزیل همچنان در مرکز توجه باقی بماند.

حداد افزود: آنچه امروز آغاز شده است یک فرایند گسترده‌تر است که نیازمند مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگران و سازمان‌های بین‌المللی با تجربه در این موضوع، مانند سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD و سازمان ملل است.

یک مقام وزارت دارایی برزیل هفته گذشته به خبرنگاران گفت که فرانسه، اسپانیا و آفریقای جنوبی - که در سال 2025 ریاست گروه 20 را بر عهده خواهند داشت - حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

اما جنت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در یک کنفرانس خبری در روز پنج‌شنبه تأکید کرد که ایالات متحده از این ابتکار حمایت نمی‌کند.