تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3729739
شناسه : 3729739
تاریخ :
بیانیه مشترک روسیه و «آسه‌آن»+ فیلم اقتصاد ایران: روسیه و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در پایان نشست خود بیانیه مشترکی را صادر کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در پایان نشست خود در لائوس بیانیه مشترکی را صادر کردند.

روسیه و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) در این بیانیه تاکید کردند که دو طرف روی تقویت همکاری در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و دیگر زمینه‌های مورد توجه روسیه و آسه‌آن، توافق کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: روابط میان فدراسیون روسیه و آسه‌آن طی ۳۰ سال گذشته به مشارکت راهبردی سودمند برای دوطرف مبدل شده است.

همچنین روسیه و کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا (آسه آن) روی توسعه همکاری‌های مشترک با اتحادیه اقتصادیه اورآسیا و سازمان همکاری‌های شانگهای توافق کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسیه و آسه‌آن توافق کردند که روابط همکاری دوسویه را در چارچوب سازمان ملل متحد تحکیم ببخشند.

گفتنی است در حال حاضر لائوس که ریاست دوره‌ای آسه‌آن را در سال ۲۰۲۴ بر عهده دارد، میزبان سلسله نشست‌های وزرای آسه‌آن و کشورهای شریک آن است.