تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3729057
شناسه : 3729057
تاریخ :
فیلم/مرغ نخورید تا ژن خوک ساز در بدن شما تقویت نشود اقتصاد ایران: فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که در آن عده ای در خیابان های شهر به مردم پیشنهاد میدهند که مرغ نخوردند تا ژن خوک ساز در بدن شما تقویت نشود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز دکتر محمد میرخانی در کانال تلگرامی اش با انتقاد شدید از گسترش طب اسلامی نوشت : در این فیلم تبلیغ میدانی برای جریان ایدئولوژیکی که خود را طب اسلامی معرفی می کند می بینید که در آن ادعا می کنند تنها حیوانی که ژن یکسانی با خوک دارد مرغ است و طب اسلامی برای همین می گوید مرغ نخورید تا ژن خوک ساز در بدن شما تقویت نشود.

استناد کردن جریان ضد علم که خود را طب اسلامی می نامد به علم ژنتیک که بارها خود آن را رد کرده است خود نیز حیرت برانگیز است.


تبلیغ چهره به چهره و میدانی طب اسلامی، بیشتر از آن که تبلیغ به معنای واقعی برای خود طب اسلامی باشد،نوعی محک زدن جامعه ی برای مطرح کردن و عمومی سازی ایدئولوژی های مشکوک در آینده خواهد بود.
موارد مشابه از ادعاهای آخر الزمانی و موعود گرایانه با این سبک کار میدانی در کشور های دیگر وجود داشته و دارد.


هزینه ی کنترل یک جریان بسیار کمتر از هزینه های اجتماعی و امنیتی برای انحلال همان جریان وقتی که تبدیل به یک فرقه می شود خواهد بود.

پیشتر رئیس زاده رئیس سازمان نظام پزشکی طب اسلامی تبریزیان‌ها و امثالهم را شارلاتانیسم دانست و خواستار برخورد با آنها شده بود.