تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3728859
شناسه : 3728859
تاریخ :
اختصاصی اکونیوز| نامه های سرگشاده کارکنان وزارت میراث به دکتر پزشکیان ؛ وزارت مظلوم ميراث فرهنگی تابِ آزمون و خطا ندارد! اقتصاد ایران: جمعی از مدیران ، کارشناسان و خبرگان وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی با انتشار نامه های جداگانه سرگشاده خطاب به رییس جمهور منتخب که رو نوشت آن به خبرگزاری اقتصادی ایران ارسال شده، با ابراز نگرانی جدی نسبت به فرآیند غیرکارشناسی انتخاب وزیر میراث ، دغدغه های خود را با دکتر پزشکیان درمیان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، در بخشی از یکی از این نامه ها که نسخه ای از آن در اختیار ما قرار گرفته و امضای دهها کارشناس و کدیر این وزارتخانه در آن موجود است آمده است :

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان - رئیس جمهور منتخب ایران

با سلام و احترام

در آغاز سخن با حضرتعالی که دلداده ی مولا امیرالمومنین (ع) هستید کلام را مزین به جمله ای گهر بار از حضرت ایشان می نماییم :

‏‎و أما حقّی عليكم ؛ النصيحة في المشهد و المغيب
‏‎حق من بر شما آن است كه در آشكار و پنهان مرا نصيحت كرده و خيرخواهم باشيد.

این بیان صریح و نغز امیر مومنان (ع) ما را بر آن داشت تا نگرانی ها ، دغدغه ها و خیرخواهی خود را بی واسطه با مردی که دولتش را دولتِ مردم خوانده و بناست با همه وجودش برای ایران بکوشد در میان بگذاریم .

و این بار از شنیدن جمله تکراری «چرا همان موقع نگفتید؟» که بعد از تصمیمات غیرکارشناسی معمولا بر زبان بزرگان جاری می شود ،جلوگیری کنیم .

جناب آقای دکتر پزشکیان

امروز با شما از رنج و ظلمی چندین ساله سخن می گوییم که بر فرهنگ و میراث این کشور و محافظان و پاسداران آن گذشته است .

شما به سبب حضور طولانی در قوه مقننه بر جزییات این موضوعات آگاهید و در این فرصت کوتاه نمی توان بار دیگر از همه ی آنچه در طول سالیان دراز بر این حوزه پرتاثیر و حساس گذشته صحبت کرد.

اما انتخاب امروز شما برای این وزارتخانه اگر مبتنی بر روندهای هفته های اخیر در کمیته ارزیابی و انتخاب وزیر باشد ، در کمال احترام باید گفت همه ی روزنه های امید برای دغدغه مندان و فعالان این بخش بسته خواهد شد .

حسب شواهد وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی صندلی جذاب و ذخیره سیاستمدرانی شده که می خواهند سرشان در دولت شما بی کلاه نماند !

در این نامه ها به صراحت از مهندس سعید اوحدی به عنوان گزینه دلسوز و مناسب برای تصدی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نام برده شده است .

گفتنی است ؛ رونوشت نامه ها که به امضای جمع کثیری از کارکنان وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی رسیده ، در دفتر خبرگزاری موجود است.