تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3728828
شناسه : 3728828
تاریخ :
رئیس کل دادگستری مازندران: اطاله رسیدگی به پرونده های قضایی کاهش یابد اقتصاد ایران: ساری- رییس کل دادگستری مازندران اجرای بهنگام احکام صادره و کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده ها را مهم خواند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  عباس پوریانی بعدازظهر چهارشنبه در نشست با قضات دادسرای عمومی مرکز استان بر لزوم رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها تاکید کرد و افزود: پرونده‌های قضائی باید با رعایت کامل موازین قانونی، مورد رسیدگی قرار گیرد تا مردم با صدور آرای متقن و صحیح، عدالت را لمس کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌ها به دادگستری استان، رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها، اهتمام ویژه و تلاش جهادی می‌طلبد که به لطف خداوند متعال، تلاش همکاران را در خارج از ساعات اداری و ایام تعطیل برای رسیدگی سریع و دقیق به پرونده‌ها شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ارتقای دانش حقوقی مردم، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی را به دنبال خواهد داشت که اقدامات لازم در راستای فرهنگ سازی این مهم با بهره مندی از ظرفیت رسانه ملی و تریبون‌های عمومی مانند نماز جمعه و مساجد باید مورد توجه قرار گیرد.

پوریانی همچنین لزوم کاهش اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرای بهنگام احکام صادره نیز از جمله موارد مهمی است که باید مد نظر ویژه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بر حسن خلق و تکریم مراجعان به دستگاه قضائی نیز تاکید و تصریح کرد: درب اتاق مدیران دستگاه قضائی استان باید به روی مردم باز باشد تا روند ارتباط مراجعان به دستگاه قضائی تسهیل شده و مردم درخواست‌های خود را در کمترین زمان ممکن مطرح و مورد پیگیری قرار دهند.