تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بانک کشاورزی
لینک : econews.ir/5x3728128
شناسه : 3728128
تاریخ :
ارائه خدمان ویژه به کشاورزان با پلتفرم پالیز اقتصاد ایران: بانک کشاورزی با بهره برداری از پلتفرم «پالیز» خدمات ویژه ای به فعالان بخش کشاورزی کشور ارائه می نماید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بخش کشاورزی به عنوان تأمین کننده حدوداً ۸۰ درصد مواد غذایی جایگاه مهمی در اقتصاد کلان کشور دارد. بخش کشاورزی وظیفه تأمین نیاز غذایی با اتکا بر تولید ملی، استفاده بهینه و کارآمد از منابع تولید، حفاظت از منابع طبیعی تجدیدشونده و افزایش درآمد کشاورزان را برعهده دارد. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری امنیت غذایی یک موضوع مهم و حساس است که باید مورد توجه قرار بگیرد بنابراین برای دستیابی به این مهم باید کشاورزان مورد حمایت قرار بگیرند.

و بر این  اساس ایجاد مشوق ها و طرح های حمایتی را برای فعالان بخش کشاورزی ، مهندسین کشاورزی و صاحب نظران و کشاورزان نمونه الزامی می باشد به گونه ای که ذ اگربرای کشاورزان آب، امکانات و اعتبارات لازم تخصیص داده شود به طور حتم تولیدات بهتر و سالم تری خواهند داشت.

در این راستا بانک کشاورزی برای تحقق این مهم و حمایت هر چه بیشتر از فعالان حوزه کشاورزی پلتفرم «پالیز» خود را به منظور اثرگذاری در مدیریت زنجیره های تامین محصولات کشاورزی معرفی و به بهره برداری رساند .

«پالیز» راهکاری موثر برای مدیریت مالی زنجیره تامین از طریق ابزارهای مالی تعهدی است و بنا به نظر مدیران ارشد بانک کشاورزی ، هدف از طراحی و ایجاد این پلتفرم، ارائه خدمات بهینه به تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات کشاورزی، حمایت از فعالان پرتلاش بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور با استفاده از ظرفیت های تحول دیجیتال و زیرساخت های بانکداری الکترونیک است که به زودی زنجیره های تامین متعددی به این پلتفرم خواهند پیوست.

این گزارش می افزاید، پلتفرم مدیریت زنجیره تامین «پالیز» ابزاری جدید در اکوسیستم بانکداری دیجیتال است که در راستای تلفیق مفاهیم اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال، با بهره گیری از ظرفیت های بانک کشاورزی، نقش حمایتی این بانک در رکن ضامن و روش های تامین مالی متفاوت اعم از نقدی و اعتباری، اعتبار معاملات را به نحو قابل توجهی افزایش داده و با امکان پوشش انواع زنجیره های محصولات کشاورزی، کارکرد موثری را در مدیریت تامین مالی زنجیره ها و هدایت منابع به سمت تولید، حذف واسطه گری، تنظیم بازار بخش کشاورزی، افزایش هماهنگی بین اعضای زنجیره و بهبود برنامه‌ریزی تولید، رقم می زند.

از جمله مزایای پالیز برای تولید کنندگان و سایر شرکت های زنجیره تامین  می توان دسترسی بر خط کشاورزان به شبکه تامین کنندگان نهاده های اولیه (بذر ، کود ، سم و …) در سطح کشور، بهره مندی از شبکه دانشی مبتنی بر کارشناسان زنجیره های تخصصی، عرضه محصولات و خدمات به شبکه شرکت ها و خریداران در بازارهای فعال در سطح کشور، بهره مندی از پروفایل تولید کنندگان و تاریخچه عملکرد کشاورز به صورت آنلاین، مدیریت جریان مالی و ثبت تراکنش های مالی معاملات بر بستر امن بانکداری متمرکز بانک کشاورزی، تامین مالی تولید کنندگان و شبکه شرکت های زنجیره به شکل تعهدی و اعتباری،  بهره مندی از خدمات و پتانسیل های بیمه محصولات کشاورزی و … را برشمرد.

فعالان بخش کشاورزی می توانند با مراجعه به پلتفرم پالیز و یا مراجعه به شعب و مدیریت های بانک در استان ها از خدمات این سامانه بهره مند شوند.