تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3726793
شناسه : 3726793
تاریخ :
بانک جهانی ایده ایجاد بانک بین‌المللی گاز را مطرح کرد اقتصاد ایران: مدیرعامل نمایندگی بانک جهانی در روسیه طی اظهاراتی پیشنهاد کرد که سیستم مالی جهانی باید دارای بانک‌های خاص برای بخش‌های مختلف مانند بانک گاز باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از خبرگزاری تاس، رومن مارشاوین، مدیرعامل نمایندگی بانک جهانی در روسیه طی مصاحبه‌ای در رابطه با هشتادمین سالگرد کنفرانس برتون وودز، به تاس گفت که سیستم مالی جهانی باید دارای بانک‌های خاص برای بخش‌های مختلف مانند بانک گاز باشد.

وی گفت: زیرساخت‌های مالی جهان باید منعکس کننده تحولات امروزی باشد و با چالش‌ها سازگار شود. به همین دلیل است که به اعتقاد من، نیاز به ایجاد بانک‌های توسعه بخش‌های (مختلف)، به عنوان مثال بانک گاز، ضروری است.

مارشاوین در ادامه گفت: چنین بانکی از طریق تأمین مالی پروژه‌های گازی در سراسر جهان، ایجاد زیرساخت‌ها، تأسیسات صادرات و واردات و پالایشگاه‌ها، به بسیاری از کشورهای در حال توسعه این امکان را می‌دهد تا در مقایسه با سیاست انرژی فعلی بانک جهانی به نتایج اقتصادی بسیار چشم‌گیرتری دست یابند.

وی افزود: بانک‌های توسعه منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از چنین پروژه‌هایی می‌توانند سرمایه‌گذارانی را از کشورهای جهان جنوب به‌خصوص از حوزه خلیج فارس جذب کنند.