تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3726754
شناسه : 3726754
تاریخ :
«مرکز تسهیل تامین مالی تولید» فردا افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: رئیس مرکز تسهیل تامین مالی تولید با بیان اینکه این مرکز فردا رسما افتتاح خواهد شد، گفت: آغاز به کار مرکز تسهیل تامین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی، تولید کشور را متحول خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مجید کریمی ریزی، رئیس مرکز تسهیل تأمین مالی تولید با بیان اینکه این مرکز فردا رسماً افتتاح خواهد شد، گفت: آغاز به کار مرکز تسهیل تأمین مالی تولید وزارت امور اقتصادی و دارایی، تولید کشور را متحول خواهد کرد.

کریمی در خصوص ماهیت و وظایف مرکز تسهیل تأمین مالی تولید اظهار کرد: ایده تأسیس این مرکز به قبل از تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها بازمی‌گردد و وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، از مدت‌ها قبل از تصویب این قانون، راه‌اندازی مجموعه‌ای برای ایفای نقش ریل‌گذاری قطار تأمین مالی در کشور را مدنظر داشت.

وی افزود: با تصویب قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها و ایجاد شدن شورای ملی تأمین مالی مطابق این قانون به ریاست وزیر اقتصاد، وزارت اقتصاد مکلف شد تا با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود، دبیرخانه این شورا را ایجاد کند.

رئیس مرکز تسهیل تأمین مالی تولید توضیح داد: بنابراین با تصویب قانون مذکور، ایده ایجاد یک متولی برای سیاست‌گذاری تأمین مالی در کشور و الزام قانونی وزارت اقتصاد برای ایجاد دبیرخانه شورای ملی تأمین مالی به نوعی در یکدیگر ادغام شدند و حاصل این ادغام، ایجاد مرکز تسهیل تأمین مالی تولید بود که به نوعی هم نقش دبیرخانه را برای شورای ملی تأمین مالی و هم نقش متولی برای موضوع تأمین مالی تولید در کشور را ایفا خواهد کرد.

کریمی ریزی ادامه داد: در راستای وظایف این مرکز می‌توان به مسائلی مانند پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد تسهیل تأمین مالی تولید، استفاده از ظرفیت‌های تبصره (۱۸) قانون بودجه در راستای تسهیل تأمین مالی طرح‌های راهبردی، تدوین آئین‌نامه‌ها و اقدامات لازم مرتبط با تأمین مالی تولید در برنامه هفتم توسعه و تسهیل تأمین مالی پروژه‌ها با استفاده از ظرفیت ابزارها و نهادهای موجود از طریق هم‌افزایی با متولیان مالی و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.