تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3726594
شناسه : 3726594
تاریخ :
بلیت قطار برای گردشگران خارجی گران شد اقتصاد ایران: عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیت قطار‌های ۵ ستاره برای مسافران داخلی و افزایش ۵۰ درصدی برای گردشگران خارجی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محسن فاتحی زاده عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی  گفت:پس از سه سال وقفه در اصلاح قیمت‌ها، امسال افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت قطار‌های ۵ ستاره مصوب شد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان افزایش قیمت بلیت قطار ۵ ستاره صفر درصد بود که پارسال مشمول افزایش ۱۰ درصدی شد در حالیکه مجموع افزایش نرخ تورم در این ۳ سال بیش از ۱۰۰درصد بوده‌است.

وی بابیان اینکه زمانی که قطار‌های ۵ ستاره راه‌اندازی شد بلیت این قطار‌ها مشمول قیمت‌های تکلیفی و مصوب نبود بیان کرد: در ابتدا قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضای مشخص میشد، اما این موضوع به اجرا نرسید.

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی افزود: افزایش قیمت‌ها منجر به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی، ارتقای کیفیت، تنوع خدمات و همچنین رقابت پذیری میان مد‌های حمل ونقل می‌شود در حال حاضر سهم قطار‌های ۵ ستاره از ناوگان ریلی کشور بین ۶ الی ۷ درصد است.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها نرخ بلیت قطار ۵ ستاره تهران -مشهد به چه عددی رسیده و استقبال از خرید بلیت قطار‌های ۵ ستاره در بازار چگونه است؟ گفت: در حال حاضر قیمت بلیت قطار ۵ ستاره مسیر تهران- مشهد ۹۷۰ هزار تومان است که میزان استقبال را می‌توان از سرعت خرید ارزیابی کرد و قطار‌ها با ۱۰۰ درصد ضریب اشغال در حال سیر هستند.

فعال بخش حمل‌ونقل ریلی تصریح کرد:متوسط عمر ۱۳۳ واگن مسافری ۵ ستاره (۱۳ رام) حدود ۲۵ سال است از این تعداد واگن در حال حاضر ۱۰ رام در حال سیر است و ۳ رام دیگر تعمیرات اساسی است