«مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نیز، اتصال «قندهار» به «چابهار» از طریق راهآهن را از اولویتهای افغانستان دانست.
وی همچنین اذعان کرد که در سه سال گذشته حدود 5 هزار کیلومتر خط آهن جدید در این کشور طراحی شده است.
مدیر عامل این کنسرسیوم خاطر نشان کرد: راه آهن «چابهار» به «میلک» تا نیمه اول سال 1404 به بهره برداری میرسد.
رضایی همچنین بیان کرد: «قندهار به میلک و میلک به چابهار نیز خط ریلی است که در خاک افغانستان استاندارد ساخته میشود و بخش عظیمی از صادرات افغانستان به غیر از ایران را میتواند پوشش دهد».
«شمسالرحمن احمدزی» آگاه مسائل اقتصادی افغانستان نیز معتقد است: «اگر افغانستان از طریق راهآهن با کشورهای دیگر وصل شود این راهآهن به اقتصاد کشور کمک میکند و میتوان بیکاری را نیز کاهش داد».
بر اساس گزارش وزارت فواید عامه حکومت طالبان، در حال حاضر حدود 230 کیلومتر راه آهن در سراسر افغانستان فعال است و از این طریق روزانه صادرات قابل توجهی به کشورهای دیگر انجام می شود.