تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3725506
شناسه : 3725506
تاریخ :
«غزال دانش بنیان» بر سینه ۱۲ شرکت دانش بنیان برتر اقتصاد ایران: معاون علمی رییس جمهور از برگزاری اولین رویداد «برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش‌بنیان» در مرداد ماه خبر داد و گفت: در این رویداد ۱۲ شرکت غزال دانش بنیان معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال های دانش بنیان که در محل ساختمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت‌های غزال شرکت‌های کوچک و متوسطی هستند که نرخ رشد بالا نسبت به سایر مجموعه‌ها دارند. غزال فناوری یک مفهوم جهانی است و در بسیاری کشورها استفاده می‌شود و با تلاش معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این مفهوم و شاخص ها مشخص شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به برگزاری جشن غزال‌های دانش بنیان‌های ایرانی گفت: قرار است در این جشن که با حضور معاونان علمی ۴ دوره گذشته برگزار می شود، ۱۲ غزال‌ دانش بنیان معرفی و به اولین شرکت و ده هزارمین شرکت دانش بنیان به شکل نمادین جایزه ای اعطا کنیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تخصصی برای غزال دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان شناسایی شده است و این شرکت ها می‌توانند از خط اعتباری ویژه ای بهره مند شوند.

دهقانی فیروزآبادی نیروی انسانی بیشتر از ۲۰۰ نفر، فروش دانش بنیان حداقل ۵۰ میلیارد تومان، میزان صادرات و رشد فروش را از شاخص های معیارهای بررسی شرکت های غزال دانش بنیان عنوان کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور درباره تسهیلات حمایتی از این شرکت‌ها توضیح داد و گفت: یک خط اعتباری ویژه برای شرکت‌های غزال‌ ایجاد می شود که این خط ویژه شامل پیگیری مسائل شرکت‌ها، تسهیلات، اعتبار مالیاتی، استفاده از فرصت‌های تبادلات بین‌المللی و امتیازات سربازی می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در پاسخ به سوال مهر درباره نحوه تخصیص حمایت ها به شرکت های غزال گفت: یکی از ویژگی های باشگاه غزال های دانش بنیان این است که مسائل هر شرکت حائز شرایط به صورت ویژه بررسی و متناسب با شرایط و نیازهای شرکت، حمایت دریافت می کند. بنابراین حمایت از هر غزال دانش بنیان منحصر به فرد و به شکل ویژه ای اختصاص پیدا خواهد کرد. مسائل و مشکلات هر شرکت غزال ابتدا با مدیر شرکت بررسی و پس از آن یک بسته حمایتی ویژه به مدت ۳ تا ۵ سال برای هر شرکت طراحی می شود.

ادامه دارد ...