تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3725480
شناسه : 3725480
تاریخ :
گزارش روزانه بورس ؛ ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص درپایان معاملات امروز اقتصاد ایران: وضعیت این روز های بازار سرمایه تعریف چندانی ندارد به طوریکه شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزشی ۲۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، بازار سهام دومین روز کاری هفته بر خلاف  روز گذشته، از همان ساعات ابتدایی روز با برتری عرضه ها آغاز کرد و با توجه به برگزاری مجامع سهام، بسیاری از نماد های بزرگ متوقف بودند که همین عامل نیز در کم رمقی معاملات امروز نقش داشت.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 20هزار واحدی به 2 میلیون و 172 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 7800 واحدی به ارتفاع 693 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شپنا»، «تاپیکو» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «فغدیر» و «هرمز» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «شبندر» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «معین»، «شفام» و «زملارد» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 31 تیر ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 967 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 264 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 81 نماد در محدوده مثبت و 303 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 105 نماد در محدوده مثبت و 208 نماد در محدوده منفی معامله شدند.