تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3725214
شناسه : 3725214
تاریخ :
چاپ کتابی پژوهشی درباره تاثیر دین در نمایش اقتصاد ایران: کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» نوشته حسین فدایی حسین توسط انتشارات سروه مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» نوشته حسین فدایی حسین به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب پژوهشی درباره مطالعه تأثیر دین در نمایش است.

در این کتاب تفاوت دیدگاه دینی و مذهبی در مسیحیت و جامعه غربی نسبت به اسلام یا بودیسم در جوامع شرقی بررسی می‌شود. در ادامه به این موضوع پرداخته می‌شود که چگونه تفاوت دیدگاه دینی در شرق و غرب تأثیری متفاوت در شکل‌گیری و ساختار نمایش مذهبی در غرب، مثلاً نمایش‌های مذهبی قرون‌وسطی در کشورهای اروپایی، تعزیه در ایران یا تئاتر نوی ژاپن در شرق داشته است.

به بیان دیگر، کتاب «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» به تفاوت تفکر دینی در شرق و غرب، شخصیت‌ها، مضامین و حتی شکل و قالب آثار نمایشی نشأت گرفته از مسیحیت، اسلام و بودیسم که باعث تفاوت در مضمون و عناصر مختلف شکل‌دهنده تئاتر مذهبی قرون‌وسطی اروپا، تعزیه ایران و تئاتر نوی ژاپن شده، می‌پردازد.

همچنین تعاریفی از دین و البته ادیان مورد بحث این تحقیق مسیحیت، اسلام و بودیسم و رابطه و مطابقت میان آنان، کلیاتی در خصوص هنر دینی و نمایش مذهبی، بررسی اجمالی سه گونه نمایش مذهبی متأثر از سه دین مورد بحث یعنی نمایش مذهبی (قرون وسطی) متأثر از مسیحیت، (تعزیه) متأثر از اسلام و (تئاتر نوی) ژاپن صحبت به میان آمده است.

سرفصل‌های «تجلی دین در نمایش شرق و غرب» شامل: «دین، هنر و هنر دینی»، «ادیان مورد تحقیق، دلایل و ضرورت‌ها»، «نگاه تطبیقی به ادیان»، «رابطه دین و هنر؛ هنر دینی»، «نمایش دینی»، «مقدماتی پیرامون نمایش دینی»، «نمایش دینی، ویژگی‌ها و عناصر»، «نمایش دینی در غرب و شرق»، «مسیحیت و نمایش در قرون وسطی»، «تعزیه، نمایش قدسی – ایرانی» و «ذن- بودیسم و تئاتر نو ژاپن» می‌شود.

این‌کتاب با ۱۸۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۸۵ هزار تومان عرضه شده است.