تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3724793
شناسه : 3724793
تاریخ :
هکرها در کمین کاربران همستر کامبت اقتصاد ایران: زنجان-سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان گفت: هکرها و کلاهبرداران مجازی در کمین افراد ناآشنا به حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  محمدرضا احمدی با هشدار به کاربران و مشتاقان بازی همستر کامبت، گفت: هکرها و کلاهبرداران مجازی در کمین افراد ناآشنای به حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

وی با اشاره به توسعه روش‌های نوین درآمد در فضای مجازی، گفت: سرقت اطلاعات حساب‌های افراد از مهمترین روش‌های کلاهبرداری سایبری است که در اینجا هم کلاهبرداران تلاش می‌کنند از فراگیر شدن این بازی، سوءاستفاده کنند و با فریب بازیکنان نسبت به سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی یا کیف پول اقدام کنند.

احمدی با اشاره به افزایش «ایردراپ» های جعلی در این زمینه، بیان کرد: کلاهبرداران در تلاش هستند تا بازیکنان همستر کمبت را با هدایای ارزهای دیجیتال جعلی به نام «ایردراپ» فریب دهند. این نوع از تبلیغات جذاب که در آن بازیکنان می‌توانند ارز دیجیتال همستر کمبت رایگان دریافت کنند، می‌تواند زمینه ورود به لینک‌های آلوده و سرقت اطلاعات کیف پول‌های کاربران و سرقت دارایی‌های دیجیتال آنها را فراهم کنند. بنابراین بازیکنان و کاربران این بازی‌ها باید درباره پیشنهادهای ارز دیجیتال رایگان بسیار مراقب باشند. پس باید به یاد داشته باشند که طمع، عجله و اعتماد بی‌جا به این نوع هدایا موجب پشیمانی نشود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان ادامه داد: برخی کلاهبرداران هم از ناآگاهی کاربران سوءاستفاده می‌کنند و قول می‌دهند که سکه‌های درون بازی را به پول واقعی تبدیل کنند و با ارسال لینک‌هایی به‌دنبال به‌دست آوردن اطلاعات کیف پول یا حساب‌های بانکی افراد هستند.

احمدی با تأکید بر هوشیاری کامل کاربران در بازی‌های آنلاین، افزود: برای ایمن ماندن در این فضا روی پیوندهای عجیب و غریب کلیک نکنید، حتی اگر آنها وعده ارز رایگان یا پول بدهند، هرگز اطلاعات ورود به سیستم یا جزئیات کیف پول رمزنگاری خود را ارائه ندهید و در آخر اینکه مراقب وب‌سایت‌هایی باشید که بیش از حد خوب به نظر می‌رسند، چون ممکن است آنها قبلاً اعتماد شما را جلب کرده باشند و در لحظه‌ای که اعتماد کامل برقرار است، ناگهان نسبت به کلاهبرداری اقدام کنند.