تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سلامت
لینک : econews.ir/5x3724767
شناسه : 3724767
تاریخ :
مدیریت استرس و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان اقتصاد ایران: در این مطلب شما را با استراتژی‌هایی برای کمک به مدیریت استرس و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان آشنا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مدیریت سطح استرس بدن، در روزگار ما بسیار با اهمیت است؛ پس این کارها را تمرین کنید تا به آن برسید.

ایجاد یک منطقه بدون استرس می‌تواند به شما کمک کند غذای خود را با سرعتی آرام و بدون فشار میل کنید. غذا خوردن آگاهانه مبتنی بر صرف زمان برای لذت بردن واقعی از وعده غذایی خود بدون عجله است. این می‌تواند نفخ و ناراحتی عمومی معده را کاهش دهد.

همچنین می تواند به شما کمک کند تا با احساس گرسنگی خود هماهنگ شوید و متوجه شوید که بدن خود قبل، حین و بعد از غذا چه احساسی دارد.

گروه‌های غذایی، از جمله غذاهای تخمیری (مانند کیمچی، کفیر، خیارشور، ماست، کومبوچا، میسو، ادلی، دوسا)، ادویه جات ترشی‌جات مانند زردچوبه، زیره، گشنیز، میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات که شامل لوبیا، عدس و آجیل است، همگی مفید هستند.

برای سلامت روده غذاهای غنی از فیبر و پری بیوتیک مانند سیر، موز، پیاز، مارچوبه، کرفس، انواع توت‌ها و غذاهای حاوی فیبر نامحلول برای محور روده و مغز ما مفید هستند.

هر روز خود را با مدیتیشن چند دقیقه‌ای شروع کنید. یک راه ساده اما قدرتمند این است که به صورت فیزیکی قلم را روی کاغذ بیاورید و آنچه را که هر روز به خاطر آن سپاسگزار هستید، بنویسید.

ورزش ملایم و آگاهانه مانند حرکات کششی سبک، یوگا، تای چی یا حتی پیاده روی سریع در پارک می‌تواند به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند.

پرانایاما می تواند تا حد زیادی بر سطح استرس و اضطراب شما تأثیر بگذارد و به تعادل هورمون‌هایی که باعث ایجاد این احساسات استرس و اضطراب در بدن می شوند کمک کند.

تمرکز حواس را نه تنها با غذا، بلکه با هر کاری که انجام می‌دهید، تمرین کنید.

تنظیم مجدد ریتم شبانه روزی تأثیر زیادی بر میکروبیوم‌های روده، کیفیت خواب و تعادل هورمونی دارد. قرار گرفتن در معرض آفتاب صبحگاهی را فراموش نکنید و به محض بیدار شدن از خواب به مدت ۱۵ دقیقه از آفتاب مستقیم استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض آفتاب عصر که خورشید در حال غروب است، به بدن شما می‌گوید زمان آن است که به زودی به رختخواب بروید و بدن به طور طبیعی ملاتونین ترشح می‌کند.

نور آبی را در عصرها محدود کنید: پرتوهای نور آبی که از طریق صفحه نمایش و دستگاه‌ها ظاهر می شوند، پرتوهای نور آبی خورشید را تقلید می‌کنند. اگر بعد از غروب آفتاب خود را در معرض ابزارها، صفحه نمایش و دستگاه‌ها قرار دهید، به مغز شما سیگنالی برای ترشح ملاتونین نمی‌دهد زیرا بدن شما هنوز فکر می‌کند که خورشید غروب نکرده است.

بنابراین اجتناب از صفحه نمایش بعد از ساعت ۷ بعد از ظهر به طور قابل توجهی کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد که به طور مستقیم بهبودی، هورمون‌ها و سلامت روده را بهبود می‌بخشد.