تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگ
لینک : econews.ir/5x3724643
شناسه : 3724643
تاریخ :
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی: رییس جمهور منتخب اهل تعامل و گفت‌وگو است اقتصاد ایران: دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی پس از دیدار با رییس جمهور منتخب گفت: روحیه‌ای در پزشکیان می‌بینیم که اهل تعامل و گفت‌وگو است و تأکید دارد که از نظر کارشناسان استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی در دفتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب حضور یافت و ضمن عرض تبریک از مصوبه‌های شورا به او گزارشی ارائه داد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از دیدار با پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، گفت: این جلسه نشست صمیمی و برای عرض ادب و تبریک مسئولیت به پزشکیان بود، من البته از دو دبیر سابق شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دعوت کردم هم آقای عاملی و هم مخبر که در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: بحث‌های مختلف و پراکنده‌ای از جمله ساختار شورا و برخی مصوبات همچون اسنادی که در شورا مصوب شده‌اند و نکاتی درباره عدالت آموزشی و اینکه تقوا چگونه باید در عرصه مدیریت ظهور و بروز پیدا کند نیز مطرح شد.

حجت الاسلام خسروپناه ادامه داد: این گفت‌وگوی آغازین بود، ان‌شاءالله با روحیه‌ای که ما در پزشکیان می‌بینیم که اهل تعامل و گفت‌وگو است و تأکید دارد که از نظر کارشناسان و متخصصان استفاده کنند، امیدواریم در آینده نزدیک مباحث بیشتری با توجه به ظرفیت‌های درباره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم.

دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی اظهار کرد: این ظرفیت در اختیار رئیس‌جمهور است تا از شورای تخصصی و نخبگانی استفاده کند، البته در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هر تصمیمی می‌گیریم صدها نفر از متخصصان نظر می‌دهند و با عقل جمعی تصمیمات گرفته می‌شود و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی - نه‌تنها در دوره مدیریت بنده در دبیرخانه بلکه در دوره‌های گذشته هم - کاملاً با نظرات متخصصان اخذ شده و از تک‌محوری و تک نظری به‌دور است.

وی خاطرنشان کرد: جلسه بسیار صمیمی بود ولی باید فرصت بیشتری بگذاریم تا گزارش‌های دقیق‌تری از مصوبات شورا به دکتر پزشکیان ارائه بدهیم. دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی درباره دولت چهاردهم، گفت: به نظر من آقای پزشکیان تمام تلاش خود را می‌کنند تا رضایت مردم تأمین شود و رضایت مردم هم از طریق کارشناسان و نخبگانی که ورود می‌کنند، اعمال می‌شود. امیدوارم هیئت دولت و وزرایی که انتخاب می‌شوند، چهره‌هایی باشند که هم جزو نخبگان و افراد مردمی باشند و همین روحیه مردم‌داری آقای پزشکیان اگر در کابینه باشد، دولت موفقی خواهد بود.