تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3724389
شناسه : 3724389
تاریخ :
واکنش اولیانوف به ادعای آمریکا درباره ایران اقتصاد ایران: نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره ایران واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به ادعای آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره کاهش زمان گریز هسته‌ای ایران به یک یا ۲ هفته، واکنش نشان داد.

اولیانوف با انتشار تصویری از بلینکن در «ایکس» نوشت: این ادعا که «ایران یک یا دو هفته فاصله دارد تا ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای را داشته باشد» در ۲۰ سال اخیر بارها مورد استفاده قرار گرفته است و تا سال‌های سال نیز برای اهداف تبلیغاتی و پروپاگاندا استفاده خواهد شد.

بلینکن در جریان مجمعی امنیتی در کلرادو مدعی شد که «در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که ایران عملاً به سمت تولید مواد شکافت‌پذیر حرکت کرده است! ایران به جای اینکه دست کم یک سال تا داشتن ظرفیت تولید مواد شکافت‌پذیر برای ساخت سلاح هسته‌ای (گریز هسته‌ای) فاصله داشته باشد، حالا احتمالاً یک یا دو هفته با آن فاصله دارد؛ جایی که هم‌اکنون در آن قرار داریم، نقطه خوبی نیست!»

این در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در همین مجمع گفت که «در حال حاضر از جانب ایران اقدامی دال بر تصمیم به ساخت بمب اتمی، مشاهده نکرده‌ام.»