تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استانها
لینک : econews.ir/5x3724106
شناسه : 3724106
تاریخ :
مشکلات ۲۰۱ تعاونی در تهران برطرف شد اقتصاد ایران: ۲۰۱ تعاونی مشکل دار در استان تهران شناسایی و مشکلات آنها حل و احیا شدند.کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات داخلی و اعضای شرکت ها، مشکلات حقوقی و مالیاتی عمده ترین مشکلات تعاونی ها بود.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،امروزه با توجه به جهانی شدن اقتصاد، نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش بیشتر از همیشه احساس می شود.

 در اقتصاد معمولاً‌مشارکت مردم به دو صورت خصوصی و تعاونی صورت می گیرد و از آنجا که تنها در نظام تعاونی ها سازوکاری داوطلبانه و اختیاری در جهت تجهیز منابع و رسیدن به اهداف گروهی وجود دارد. می توان گفت که چنانچه اصول و ارزش های تعاون به درستی مورد استفاده قرار گیرد. بخش تعاون همراه با سایر بخش ها در یک اقتصاد سالم موجب شکوفایی اقتصاد کشور و کاراتر شدن آن در بعد داخلی و حتی در سطح جهانی می گردد.

سهم تعاونی ها در ایفای مسئولیت اجتماعی و جایگاه آنها در ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی از جمله نقش های منحصر به فرد و متمایزی است که میتوان از آنها به عنوان "برند حرفه ای" کسب و کارهای تعاونی به عنوان تشکل های اجتماعی و اقتصادی نام برد.

*رفع موانع 201تعاونی‌مشکل دار در استان تهران

محمد آذرپناه,سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از احیا و حل مشکل 201تعاونی مشکل دار استان تهران خبر داد.

وی در راستای حمایت از بخش تعاون و حل مشکلات شرکت های تعاونی‌ استان تهران، با ابتکار عمل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش تعاون ، از ابتدای سال 1402 تا کنون تعداد 99 جلسه کارگروه تخصصی تعاونی‌ها در راستای بررسی و حل مسائل و مشکلات 201 شرکت تعاونی در استان تهران برگزار شده است. 

 وی افزود: هدف از برگزاری این کارگروه، بررسی دقیق مسائل و مشکلات تعاونی ها در استان تهران و ارائه راهکارهای عملی برای رفع آنها بوده است. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران بیان کرد: در این کارگروه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، مدیران عامل تعاونی‌ها و کارشناسان خبره برگزار شده است، 451مورد از مشکلات این تعاونی‌ها به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

آذرپناه گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی صورت گرفته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها، همچنین حسن نیت و همکاری مدیران شرکت های تعاونی، خوشبختانه تاکنون حدود 80درصد از مشکلات این تعاونی‌ها مرتفع شده و این شرکتها به فعالیت خود ادامه می‌دهند."

وی افزود: در این جلسات با شناسایی دقیق موانع و مشکلات پیش روی تعاونی‌ها، از جمله کمبود نقدینگی، بروکراسی اداری، مسائل و مشکلات داخلی و اعضای شرکت ها، مشکلات حقوقی و مالیاتی و همچنین چالش‌های مربوط به بازاریابی و فروش محصولات، راهکارهای عملی و قابل‌اجرایی را برای رفع آنها ارائه نموده‌ایم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، اظهار داشت: حوزه فعالیت تعاونی‌ها  جزء بخش‌های مهمی از  اقتصاد کشور هستند که می‌توانند نقش موثری در ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه ثروت و توسعه پایدار ایفا کنند. به همین دلیل، ما در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تمام تلاش خود را برای حمایت از تعاونی‌ها و رفع مشکلات آنها به کار خواهیم بست.

 وی افزود: اقدامات این اداره کل در برگزاری جلسات کارگروه تخصصی و رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها، نشان‌دهنده عزم جدی این اداره کار برای احیای تعاونی‌ها و تقویت این بخش مهم از اقتصاد استان تهران است. با برنامه ریزی هدفمند و دقیق می توان به رونق فعالیت تعاونی‌ها، ایجاد اشتغال پایدار و جهش تولید در استان کمک نمود.