تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3724092
شناسه : 3724092
تاریخ :
وزیر خارجه آمریکا: شاید کمک به اوکراین را متوقف کنیم اقتصاد ایران: وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که شاید این کشور در آینده کمک به اوکراین را متوقف کند!

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از تاس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مجمع امنیتی آسپن، مدعی شد که شاید واشنگتن در آینده کمک به اوکراین را متوقف کند.

بلینکن در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی دونالد ترامپ (نامزد جمهوری‌خواه) در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، واشنگتن عمل به تعهداتش در قبال اوکراین را متوقف خواهد کرد، گفت: هر دولتی که در آمریکا روی کار بیاید، مشخصاً فرصتی برای اجرای سیاست‌های خاص خودش را دارد. نمی‌توانیم زمان را متوقف کنیم!

با این حال، بلینکن با یادآوری توافق امنیتی اخیر بین آمریکا و اوکراین، ادامه داد: حالا اگر بخواهیم زیر این توافق بزنیم، به نظرم شدنی است اما خوشبختانه ۲۰ کشور دیگر وجود دارند که توافقی مشابه با کی‌یف منعقد کرده‌اند. علاوه بر این، هدف‌مان این است که این تعداد را به بیش از ۳۰ کشور برسانیم. این‌ها تعهداتی بلندمدت در قبال اوکراین محسوب می‌شود.

ترامپ ۱۸ جولای به طور رسمی نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در کنگره ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین پذیرفت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار خواهد شد.