تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3724083
شناسه : 3724083
تاریخ :
لزوم اجرای قانون مدیریت پسماند توسط مجریان اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای قانون مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها هرچه سریعتر باید اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، سعید یوسف پور صبح امروز در کارگروه مدیریت پسماند عدم اجرای طرح تفکیک از مبدأ پسماند در استان، عدم انجام طرح جامع و تفصیلی مدیریت پسماند توسط مدیران اجرایی پسماند در طول بیش از ۱۰ سال (از سال ۱۳۹۲ باستناد مفاد ماده ۴ آئین نامه قانون مدیریت پسماند) و عدم راه‌اندازی مرکز مدیریت پسماندهای ویژه و صنعتی استان، را جز چالش‌های مهم استان در حوزه محیط زیست اعلام کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات دارای اولویت حفاظت محیط زیست در سال جاری مدیریت پسماند است، و با توجه به نقش نظارتی حفاظت محیط زیست و طرح موضوع مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری در پنجاه و یکمین کارگروه ملی مدیریت پسماند کشور در ۳۰ خردادماه سال‌جاری و اخذ دو مصوبه کارآمد برای مدیریت پسماند استان، انتظار داریم با حمایت و دستور اکید استاندار و اهتمام ویژه مدیران اجرایی پسماند این مصوبات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی و چالش پسماند استان مرتفع شود.

یوسف پور بیان کرد: اگر مقدمات کار فراهم شود با توجه به مصوبات کارگروه ملی پسماند و پیگیری‌های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست، صندوق ملی محیط زیست برای حمایت مالی و تسهیلاتی از طرح‌های مدیریت پسماند (طرح جامع و تفصیلی، کمپوست، بازیافت و …) در چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم را دارد.

استاندار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر کارگروه مدیریت پسماند استان، لزوم اهتمام و کوشش این کارگروه را جهت ساماندهی پسماند استان ضروری دانست.

گفتنی است؛ در این کارگروه مصوبات پنجاه و یکمین کار گروه ملی مدیریت پسماند و مصوبات جلسات قبل کارگروه پیگیری و بر اجرای هر چه سریع‌تر آنها توسط مجریان مدیریت پسماند (شهرداران، دهیاران و بخشداران) تاکید شد.